Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Kattis - 24 juni 2008 22:23

Ja, oj vad det blev sent idag!! Har nästan nyss kommit hem! Vi har varit ett gäng uti skogen och tränat sök. Jag har bara provat med Nemo en gång tidigare när han var typ under året. Och då ville han som sagt inte vara utan sin mamms. I dag var det andra bullar. Det vart sammanlagt fyra skick. Popup's så att han skulle få ordentligt med dragning och förstå. Ett tag trodde han nog att vi körde rapport och då undrade han nog varför matte stod åt fel håll... Men det gör detsamma, det löste sig fint. Han var mycket duktig tycker jag. Med övning kommer det gå fin fint. Det här en en gren för min hund tror jag! Men jag känner att jag kan för lite, på tok för lite. Det var stigar hit och andra grejjor dit! Nemo tyckte att det var jätte roligt och han vill garanterat vara med igen, jag med! Dessutom var det kanon trevliga sök tränings kompisar!  Nu bara måste jag gå och sussa. Ska gå upp om 6 timmar. Vill sova!


TACK!!!! FÖR ATT JAG FICK VARA MER ER IDAG!

Av Kattis - 24 juni 2008 15:43

Jo igår kväll, ganska sent hade det kommit ett mail till mig. Det var från min käre bror Stefan. Jag har beställt en streamer till bilen med en liten valfri text. Men tidigare hade jag bett honom om förslag. När jag läste detta lilla brev från min brorsa så skrattade jag någe helt kopiöst! Alltså han är tamejsjutton den roligaste killen som finns. Jag skrattade så tårarna rann, kunde inte sluta. Det var så jädrans skojiga saker han hittat på. Bla. "Håll avstånd-jag ska rasta hunden!", "Tycker ni jag är snygg/ful ska ni se mina hundar" och en massa massa fler tokiga förslag. De allra roligaste förslagen kan jag inte skriva här för då kanske nån tar illa upp och det vill man ju inte... Han är sanslös!  Och det roligaste var att jag garvade halva natten, jag kunde inte sova för jag låg och skrattade. Tobbe tyckte nog jag var tråkig. Men det går inte att sluta skratta ibland. TACK Stefan för att du gav mig dina förslag, de gjorde hela min dag ida'! Och jag skrattar fortfarande!


Nu ska jag fixa lite för jag och Nemo ska ju åka på äventyr snart. Lilla Wilma ska få stanna hemma idag. Hon var så trött i morse att hon inte följde med på morgon promenaden...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards