Alla inlägg under oktober 2009

Av Kattis - 10 oktober 2009 15:43

I morse åkte vi till skogs och tränade sök. Jätte kul var det även idag. Det var Carina Sara Nina och Mia och jag som tränade idag. Mia kom lite senare och Carina åkte lite tidigare. Det gick bra för oss idag. Beslöt att köra på precis som förra gången. Hitta övningar med godis och lek hos figgen. I början tog han liksom bakvägen till figgen. Men sen kom han på att han skulle springa rakt ut på mina linjetag (eller dirigeringar eller vad det heter?). Häftigt när man inser att det funkar! Han va jätte duktig idag. Jag fick även prova på att vara stighållare. Ville inte först men de är så snälla och hade full förståelse för att det kunde bli tokigt. Men det gick ganska bra... Och som sagt de är ett gäng toppen bra människor som hjälper till när man inte vet hur det ska vara. Det gick bra för de andra också. Carina blev lite less på sin gula tokstolle Tonic. Han stack visst på vilt vid ett tillfälle så då var det liksom slut tränat för hans del. Han som var så duktig till en början. Gjorde bra markeringar på de första figgarna och även tomslagen tror jag var bra. Men sen blev det som det blev. Efteråt gick vi igenom varje hund hur det hade gått. Det är så bra och roligt tycker jag. Man får en massa bra tips och råd man kan dra nytta av =) Det gillar jag. Sen är det intressant att höra hur det gått för de andra hundarna. En riktigt kul dag!


Nemo är trött nu. Vi gick en timmes promenad i morse innan söket....det kanske inte var så smart?? Men det borde ju inte vara så jobbigt. Ska leta reda på hans täcke också. Det är bra att ha det i bilen, vänte tiden blir ju lång i söket. Nu är det faktiskt ganska kyligt. Hoppas det blir sök nästa helg. Kanske ska vi prova lösrulle då? Vi får allt se. Idag var han iaf taggad och motiverad till tusen.


I morgon ska jag och Jenny träffas i Järlåsa. Vi ska låna en åker av brorsans kompis som är bonde. Diezel ska få prova på appellspår. Då ska Wilma få spåra också. Nemo får nog göra lite uppletande. Nu ska jag städa lite. Ha en fortsatt bra lördag!

Av Kattis - 9 oktober 2009 18:35

Nja en liten sådan alltså.......till Karlskoga. Det har varit en toppen dag. Så intressant och nyttigt. Antalet skratt anfall i bilen är oräkneliga. Maddes cd-skivor var fantastiska, vilken nostalgi tripp! Dr Alban, Guns n' Roses, Peter Le Marc och en massa bra och rolig musik lyssnade vi på. Endast Hasse mådde dåligt tror jag =) Musik man har glömt! Väl i Karlskoga mötte vi upp våra "kollegor" om man kan kalla det så. En intressant och lärorik dag. Rundvandringar och en massa prat och en å annan ny ide'! Jätte god lunch på Karlskoga golfklubb. På vägen hem stannade vi i Hummelsta och köpte godis. Ha haaa....jag var inte värst! 


Hundarna blev glada när jag kom hem. Fick Nemo i ansiktet så fort jag öppnade dörren. Då blir man så glad! Han har nog tyckt att det har varit väldigt tråkigt idag. I morgon ska vi åka och träna sök. Hoppas det blir skoj. Wilma blir 9 år imorgon också. Hon borde få nåt smarrigt på sin födelsedag. Ett ben eller grisöra eller så!


Nu ska jag ta en promenad sen är det tv som hägrar tror jag! Go kväll!

Av Kattis - 9 oktober 2009 06:34

Ja den började tidigt den här dagen. Idag ska vi åka bort över en dag, i tjänsten så att säga. Det ska bli intressant. Hoppas att det blir lika roligt som vi har tänkt det. Hundarna får vara med husse idag. Det kommer att gå bra. Jag är frustrerad. I går pratade jag med personer som jag jobbar med, tyvärr uttryckte jag mig lite.....otydligt.... Nu har det missuppfattats en sak. Grrrr....jag hatar att inte bli förstådd! Kan nästan få panik! Måste ta upp ämnet idag igen. reda ut det så jag slipper fundera mer på det. Det kommer att lösa sig, ibland är jag bra på att prata. Snattrar som bara den, det är bra.......ibland....

Av Kattis - 8 oktober 2009 19:48

......blev det idag. Jenny/Diezel och Camilla och Dixie var med också, vi var på klubben ganska tidigt idag så vi tog en promenad innan. Tyvärr började det dåligt. Nemo var väldigt sugen på Dixie. Dessutom gillade han kiss idag. Grrr..... Han struntade i att jag sa till honom. Då blev jag arg. Sen kände jag liksom att jag är trött, slut och bara grinig. Tränandet gick trots allt bra. Förutom det förbannade ställandet. JAG HATAR DET! BLÄÄÄÄÄ!!!!!!! Fattar inte vad jag gör för fel! Hatar att inte fatta! Stackars Nemo tänker jag varje gång! Han fattar ju inte heller. Mattes hjärta! Nu ska jag äta lite mat. Sen är det nästan bara sängen som gäller. I morgon ska jag åka till Karlskoga på besök! Ha det bra!

Av Kattis - 7 oktober 2009 19:58

Efter jobbet åkte jag till klubben och tränade med Jenny och Diezel. Det var ju onsdags träning, så på slutet kom det en del människor. Vi var där redan vid fem tiden. Tränade på ställanden idag igen. Det gick super, tills jag bara skulle göra en gång till.........Rynkar på näsan..........då blev det knas........ Nemo var på bus humör idag och gjorde allt för att jag skulle busa och leka med honom. Roligt, men han hade lite svårt att ta att vi inte kunde busa hela tiden. Lite tokigt blev det. Men som sagt, härligt att han är glad och lekfull! Jenny och Diezel tränade fotgående. Det gick väldigt bra idag. Matten måste bara lära sig känna när det är bra, inte vara så kritisk. Då blir Diezel lite låg. Sen började jag visa hur man kunde börja lära in framförgåendet. Nja.....jag minns ju inte riktigt hur jag gjorde. Men jag minns "kastagodisframförnosenochklicka" metoden och "hängauppbollen" metoden. Det sist nämda funkade mycket bra. Diezel hade skoj iaf, jag flög mest omkring som en vante......vad gör man inte för att glädja vovven.... Wilma var med idag också. Hon skällde mest hela tiden, vilket gör att jag liksom tappar koncentrationen en aning. Hon börjar förstå krypet, det går faktiskt jätte bra.


Nu ska jag inte göra så mycket mer idag. I morgon kommer det bli en tuff dag. Skönt när den är slut sådär runt halvfem. Då ska det bli skönt att åka och träna med hundarna. Om det inte är jätte dåligt väder....då åker vi hem till soffan istället...........

Av Kattis - 6 oktober 2009 21:18

På TV 4+ tror jag det gick på. Jag undrar bara en sak. Det var liten pojke med. Kan inte låta bli att fundera på vem det var som ville att han skulle operera sig. Vill man det när man är så liten? Ja inte vet jag... Det var så sorgligt när det var dax för narkos, gud vad han grät. Grät lite jag med....klarar inte det riktigt.... En tjej opererade in bröst inplantat. Ja, hon bestämmer ju själv. Hon hade normal storlek på sina inplantat, såg inte onaturlig ut, ja det såg "vanligt" ut efter operationen. Fortsättning följer nästa vecka tror jag. Det ser inte så trevligt ut när de skär och sågar och filar och grejjar. Iiiiii........det går rysningar genom hela kroppen. Det var en flicka med som hade en sjukdom som gjorde att hon hade tappat allt hår. Hon gjorde kosmetisk kirurgi. Tatuerade in konturer runt ögonen. Det var ganska fantastiskt. Nog om det nu. Det var bara det att jag började fundera. Till slut kanske ingen har sin "originalförpackning"??? Läskigt tycker jag. Självklart är det bra att det finns för de.....som behöver det... Men vem avgör det å andra sidan? Gillar man inte nåt på sig själv så... Nu ska jag sova. i morgon vankas det hund träning! God natt!

Av Kattis - 6 oktober 2009 18:51

Har varit en vanlig dag idag. I morse gick vi upp vid fem i vanlig ordning. Tyvärr tog det lång tid för mig att komma utanför dörren....tjugo minuter. Va så trött! Nemo sov brevid mig hela natten. Jag har legat som en banan, ryggen känns helt sned. Men det är lite mysigt att ha honom i sängen. Han var trött igår, snarkade i klass med Wilma. När vi kom hem idag tränade jag lite. Fjärren och ställande. Fjärren gick jätte bra, han var på tårna. Jätte bra skiften. Men vi kan inte göra så många åt gången. Då blir det liksom blankt i hans lilla huvud..... Gjorde några inkallningar med boll bakom sen ett ställande. Det funkar ganska bra. Wilma fick också träna lite idag. Hon fick spunk och började kampa med min vante det allra värsta hon kunde. Sen gick vi på en promenad. Wilma är lite frussen i sin kortklippa frisyr. I morse fick hon ha fleece rock på sig. Nyss började det regna så vi fick snabba oss på vägen hem från promenaden. Nu ska jag inte göra så mycket mer idag. I morgon ska jag åka direkt till UBK efter jobbet för lite hund träning. Jenny och Diezel ska komma också. Ha en bra kväll!

Av Kattis - 5 oktober 2009 17:10

Har precis kommit hem. Wilma har fått vara hos Madde en stund på eftermiddagen. Madde är ju Wilmas frisör. Så nu är hon kortklippt. Jätte fin. Men det blir till att använda rock, för hon är frusen utan sin kostym. Wilma ser numer ut att vara ett antal storlekar mindre......på bredden. Hon är jätte fin! Under tiden hon var hos Madde så tog Nemo och jag en stads promenad. Det var härligt. Kallt men solen värmde lite. Vi gick raskt i lite över en timma. Vi stannade till vid en fotbolls plan och tränade lite inkallande....ja det där hemska momentet......det gick sisådär...Men Nemo tyckte det var kul iaf och for som en liten loska efter sin snörboll. När vi var där kom det fram två tonårs tjejer. De frågade om de fick fota min hund för ett projekt i skolan. Ja visst gör det sa jag. Så Nemo fick ligga vackert och bli fotad. Han tyckte dock att det var trist att ligga still och ålade sitt allra bästa.....vad gör man inte..... Skrattande....för att skoja till det lite......


Nu ska jag laga mat. Sen städa lite. Ja och sen är det nog lagom med en kvälls promenad. Får sällskap av Marina idag. Skönt att slippa gå själv. Ha en fortsatt bra dag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards