Alla inlägg under oktober 2009

Av Kattis - 16 oktober 2009 16:56

Och jätte trist väder. Svin kallt och regn. Hmmm....lite tråkigt är det allt. Tiden räckte inte till att skriva något igår. Jag slutade redan vis tre tiden. Så jag och Wilma och Nemo åkte hem till Jenny. Hon jobbade över så jag tog med Troja och Diezel ut på en rast runda. Såklart fick mina djur följa med också. Diezel blev jätte glad när jag kom. Han viftade allt han kunde på svansen och skuttade förtjust. Troja...nja....hon kom spatserandes och gäspade stort sträckte på sig och så bara nyvaken ut. Gammel tanten. Sen la jag mig i soffan..........och somnade som en klubbad säl! Vaknade av att Jenny ringde. Hon var snart hemma. Nja jag sov nog bara en kvart eller så, men ändå... Jenny och Stefan bjöd på god mat. Sen stack vi upp till spåret och gick ett varv med hundarna. Lite träning blev det också på fotbolls planen. Nemo var taggad och jag gjorde två inkallningar med pip-dinosaurie bakom och sen ett ställande. Han tvärnitade! Jätte skoj. Sen tränade vi inget mer på det..........då vet man ju hur det går med det.... Wilma satt i bilen och ville inte alls vara ute. Hon fryser i sin kortklippta päls. Jenny och Diezel tränade fotgående och ställande under gång. Diezel gick mycket bra igår. Skojsigt!


Just nu ligger Wilma uppochner på mattan i hallen och försöker få Nemo att släppa sitt tuggben. Hon gör så för att han ska springa till henne för att busa. Och då springer hon kvickt därifrån och snor hans ben... Ha en fortsatt bra fredag!

Av Kattis - 14 oktober 2009 18:05

Den här dagen har varit helt åt helvete! Rent ut sagt. Ibland är jobbet....jobbigt, å inte så lite heller. Hjärnan är helt slut, cellerna döda! I morrn fortsätter eländet. Men jag har åtminstonde kunnat fundera lite i lugn och ro. Har kommit på en grej som kommer att underlätta! Hur vi ska lösa det.........har jag ingen aning omObestämd...


Tänkte träna idag, men nää det är ingen ide. Vi tar en promenad sen ska vi titta på tv! Nu orkar jag inte mer idag. Ha det så bra!

Av Kattis - 13 oktober 2009 18:00

........kallt! Wilma och jag fryser nog lika mycket tror jag. Det är så kallt. Blåser isbjörnar. I morse snöade det ju också. Kul, inga vinter däck på min bil inte.... Någon får nog byta det i helgen.... det blir förmodligen inte jag självFlört. Men det försvann ju sen. Det som är bra med snö är att det blir lite ljusare. Nu ska vi strax gå ut på promenad. Vet inte riktigt vart vi ska gå bara. Vi får allt se. För övrigt har det varit en bra dag. Det konstaterades på jobbet idag att jag ser väldigt illa. Lånade ett par läsglasögon, oj vad bra jag såg! Ska nog fundera på det där med glasögon på allvar. Läsglasögon. Nu ska vi skynda oss ut innan det blir helt mörkt!

Av Kattis - 12 oktober 2009 20:03

...........att det är tisdag!Rynkar på näsan Men det är det ju inte alls det! Har nyss kommit in från en timmes rask promenad. Wilma var lite trög till en början och det gick minst sagt långsamt. Men sen när hon blivit lite varm så traskade hon på före mig nästan hela vägen. Nemo varken fryser eller är trött, han pinnar på som vanligt. I morse var vi uppe vid fem och gick som vanligt en timme, lite läskigt är det ute så tidigt..... Fy vad kallt det är nu! Snart kommer nog första snön. Lite roligt. Men alltid lika läskigt att köra bil....


Nu är det dags att ta en dusch! Sen lite Hollywood fruar på tv:n. För visst är det idag? Nåväl annars hittar jag på något annat. Ha en fortsatt trevlig måndag.....

Av Kattis - 11 oktober 2009 20:16

Jenny och jag åkte till Järlåsa och spårade som planerat. Ett appellspår på åker. Jag gick ut spåret. Jätte fin perfekt åker! Ja under tiden tog vi en promenad. Sen började vi spåra. Han tog det jätte fint i början. Men sen liksom slutade han. Hittade har skit.....vädrade lite vilt......mer har bajs..... på nåt vis och efter ett långt tag kom vi till slutet. Inga pinnar hittade han. Han letade på bra i slutet och hittade sedan slut pinnen. Då blev det massor av karameller och som tack för det bet Diezel sin matte rejält i handen! Det var såklart inte meningen men Jenny fick väldigt ont. Stor käft.....liten hjärna....hunden alltsåSkrattande!  Ja sen kom det en snubbe på en motorcykel. Det visade sig vara en ganska så sur jägare. Han var jaktledare och undrade en massa saker bla vilken klubb vi tillhörde. Jag avslöjade inte det... Sa att vi var där i egen regi, hade tillåtelse av bonden att vara där osv. Nja....han var lite grinig för det var ju så att vi faktiskt motade bort älgarna och jakten börjar ju i morgon. De blev rädda när vi var där med hundarna, älgarna alltså. Nää vilket trams tänkte jag! Självklart ska vi inte vara där vi inte får vara, självklart ville vi inte förstöra för jägarna. Men vi hade ju lov att vara där för bonden på hans åker! Rynkar på näsan När vi var klara och åkte tillbaka till självaste bonden berättade vi det för honom. Han ruskade bara på huvudet. Nästa vecka ska vi spåra igen. I Jannes skog! Så tråkigt att få en massa dynga när man har skött sig! Och jag som vill bli jägare själv!!???


Sen tog vi en minst sagt konstig promenad. Jag gömde mig uppe i ett jakt torn. Det tyckte Nemo var underligt. Han hittade mig. Men han visste inte vad han skulle göra. Wilma satte sig nedanför och skällde klok som hon är. Då började Nemo yla eller nåt liknande, grina. Stackars Nemo trodde nog jag gått upp i rök! Sen gav jag mig lite till känna och då blev han sitt allra gladaste! Nu ska vi inte göra nåt mer idag!



Av Kattis - 11 oktober 2009 10:56

Hundarna och jag gick ut vid nio tiden, nästan en timma. När vi gått en stund började det regna...kul... Har tittat lite på söndagsmorgon eller vad det heter på tv4. Andreas Carlsson var med. Han har skrivit en bok om sitt liv, en intressant person tycker jag. Nu ska jag byta om och sen åka till Jenny. Vi ska ju försöka spåra idagGlad. Hoppas vädret blir bättre än en massa regn iaf. Nu måste jag sticka!Skrattande

Av Kattis - 10 oktober 2009 21:28

Mmmm...och jag somnade framför tv:n. Så intresserad är jag. Nu ska jag ta en kvällis med hundarna sen är det nog lika bra att gå å sussa. Är typ jätte trött. Ja....hoppas Sverige vinner......men det står just nu 0-0. Så långt e jag me'! God natt då!

Av Kattis - 10 oktober 2009 18:47

MMS-bloggning  

Lilla Wilma blir nio år idag! På sin födelsedag har hon fått lite mat av oss. Gott tyckte hon.... Hon får inte så mycket eftersom hon lätt lägger på sig....på bredden. Nemo fick även han lite gottis..... I morgon hoppas jag att vädret är bra, då ska vi ha en mysig skogsdag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards