Alla inlägg den 1 november 2007

Av Kattis - 1 november 2007 20:40

Jag och hundarna träffade våran kompis Ida och hennes söta hund Molly nu i kväll. Vi promenerade runt i spåret, två varv. Snackade om ditt och datt. Nemo tyckte det var bamse skoj! Han ville hela tiden vara med Molly. Blev lite lätt irriterad på honom. Ja men! Går man i koppel så går man i koppel. Men det glömde han bort tydligen. Han stretade och drog och gick korsan och tvärsan. Men jag har förståelse för att han inte är som vanligt... Han är ju lycklig! Så vad spelar det för roll. Till slut tog jag av kopplet och han fick busa med Molly en stund.


Wilma ville gå hem mest hela tiden. Molly bjöd på bus men Wilma såg äcklad ut varje gång hon kom nära. Undra vad Wilma tänkte? Hon bar en bark bit hela vägen. Hon gillar som sagt var inte mörkret.


Nu ska vi snart sussa! Har gått 18710 steg idag. Mindre, mycket mindre än igår. Men men.... I morgon ska vi på spinning! Bränna överflöd!

Av Kattis - 1 november 2007 20:28

Wilma balanserar på några timmer stockar. Tur som är får man karamell när uppdraget är slutfört!!

Av Kattis - 1 november 2007 15:57

........eftersom hundarna varit hemma. Nemo mår ganska bra. Lite trött är han allt, men som vanligt är humöret på topp. Vi har varit på små promenader. Han är redan jätte uttråkad ska jag tala om! Han fick tok spel ute nyss. Sprang som en galning, Wilma efter...


I morgon slutar jag klockan tolv! Jippieeee:) Idag är det en lat-dag. Ska inte motionera idag. Hur kul är det utan Nemo? I morse gick vi ingen långrunda. Istället låg jag kvar i sängen en stund och gosade med Wilma. Hon tyckte det var jätte mysigt. Nemo sov som en stock...


Igår provade jag min stegräknare. Jag spatserade över 26 000 steg, fram till klockan var halv fem på eftermiddagen. Är det för lite tro? Då tog jag hursomhelst av den. Det känns som om detta kommer bli en last, räkna steg hela dagen... Byter man brallor så måste man komma ihåg att ta me den. Kommer bli skita arg på mig själv om jag glömmer den hemma nån dag! Idag börjar ju steg-räknar-tävligen men idag har jag inte gått så långt. Man ska gå minst 10 000 steg om dagen, det känns ganska lätt.


AloeVera gör susen, känner mig piggare i huvudet. Mina eksem försvann på några dagar. Hundarna får ju också. Vi får se om det gör dem gott.


Jag har bla spindel fobi. Det är det äckligase jag vet. Spindlar. Till och med ordet får mig att bli äcklad. Det varsta med hösten är dessa långbenta snuskar som är ta mej *** överallt. Jag känner att det gör mig lite smått galen! Hela tiden måste man kolla på allt så det inte sitter ett sånt där snusk på grejjorna. Vi kan inte ha dusch draperi, eller en sån vägg.  Hur sjukt är inte det. Det har hänt många gånger när man står i duschen och mitt framför ansiktet på draperiet eller väggen sitter en jäkel! Då får jag psyk-bryt! Jag blir så rädd. Vet inte vart jag ska ta vägen. Hösten är som sagt värst, då vimmlar det av såna äckliga med jättelåååånga ben....


Minns när Nemo var liten. Hämtade hem honom i September. Han stod och snosade på nåt på golvet i vardagsrummet. Eftersom man kan bli lite misstänksam när en valp gör vissa saker så hojtade jag hans namn och frågade glatt -Å va gör du ra! Då vänder han sig om. kommer emot mig jätte glad och då till min fasa ser jag vad det var han luktade på. På hans svarta kladdiga lilla nos sitter en spindel,långbenting. Buäääää!! Skrek rakt ut! Han tyckte det var skita kul och hoppade på mig och försökte bita i mina kläder.Jisses villken cirkus det blev. Kaos är ett bättre ord. Jag sprang grinandes runt i stugan och han efter, snacka om att han hade kul.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards