Alla inlägg den 2 november 2007

Av Kattis - 2 november 2007 19:25

Trodde att Wilma led av "tokrabieshundsjukan" men icke!

Hon lider av hundsjukdomen Avund-sjukan. Den slår till då och då. Särskilt när det finns snask i närheten. Och inte mindre sällan när någon annan ska få karamell. Sjukdomen gör att magen kurrar, saliveringen ökar dramatiskt ögonen sluts av utmattning, huvudet halkar på sniskan, att gå eller stå är uteslutet pga nästintill svält, dvärgväxt är en biverkning hos vissa individer. För att bli någorlunda frisk måste man äta...... Det går lika bra att knycka nåt som att bli tilldelad. Tror att det är en ganska vanlig åkomma trots allt.

Hon kan se så eländig ut lilla Wilma. Allt för att få en gobit. Daltar man med henne blir det ännu värre.


I morgon ska vi ev på Halloween maskerad. Hos min syrra. Tobbe vägrar klä ut sig! Han tycker det är "overkligt och fånigt". Jag tycker att han har lite i rätt i det. Om man inte är barn förstårs. Då är det ju kul, men det var läääänge sen vi var barn.


Hundarna ska få följa med. Annars åker jag inte dit. Men de tycker att det är ok. Har inte hjärta att lämna dem en hel lördag kväll hemma själva. När det är lördag ska man ju vara tillsammans.Nu när det är så sent på året vet man inte om det börjar smälla heller. Hur kul är det då att ha hundarna hemma själva, Wilma e ju dö-rädd.


Jag snackar en massa sörja! Men jag har börjat planera mina träningar och tävlingar lite...Nemo är snart frisk! Då ska vi göra det vi skulle gjort i våras. Vi har chans att klara av att ta ett första pris i tvåan. Bara han läker ihop så ska jag och han göra "läxorna" vi fick av Mia på träningen sist.

Nu ska jag gå ut!

Av Kattis - 2 november 2007 14:28

När jag kom hem vid ett tiden trodde jag inte mina ögon! Alltså, vet inte om jag vågar skriva här vad som hänt när jag kom hem! Jag skäms! Men jag gör det ändå. Satte nyckeln i dörren. Möttes av mina två glada älsklingar vid namn Wilma och Nemo. Hälsade lite på dem och gick in. Kände att det var nåt som inte stämde....


Men herregud vad har hänt här? Ett glas på golvet i köket. Vatten på golvet intill glaset. Någon har tagit ett glas med vatten i och lagt det på golvet. Typ konstigt. Sneglade in i sovrummet. Det låg en massa grejjor i sängen. Överkastet var helt trassligt. Här har någon haft kul... En osthyvel låg i sängen. Och ett dl mått, sönderflisat. En vante utan fingrar. En loka citron flaska, söndertuggad. Vattnet som var kvar i flskan låg i min säng....ungefär ½ liter

Känns hemskt. Nemo måste ha haft en fruktansvärd ångest när jag åkte i morse. De var ensammna fem timmar, knappt det. Glaset, dl måttet, osthyveln är från frukosten och stod i diskhon! Vatten flaskan stod i ett hörn brevid kylen.


De var det värsta! Men man får gå till sig själv. Det är mitt fel. Men jag trodde inte att han gjorde sånt. Han har hoppat upp på diskbänken och snott saker! Ett glas, en osthyvel! Jäkla sattyg han hittar på.

Måste vara för att han är "sjukskriven". Han har inte gjort bus sen han var liten. Det enda jag minns att Wilma hade sönder när hon var liten var min stora blomma som stod på golvet...alla blad var borta när jag kom hem och hon hade varit själv en stund. Det stack bara upp två bruna pinnar...bladen typ 3000 stycken låg nedanför på golvet.Dessutom blev jag skita rädd eftersom han är nyopererad. Styngnen i hans mun! Men det var som det skulle. Men jag har lite förståelse, han är van att röra på sig väldigt mycket och plötsligt får man inte göra nånting. Samtidigt ska inte detta hända.

Men va sjutton! Ingen är väl perfekt! Men visst får man dåligt samvete.

Vad gör ja för fel? Urs urs.....det gnager i mitt huvve........

Av Kattis - 2 november 2007 07:22

Nemo mår bättre i sin mun. Han är mycket piggare idag. Så morgon promenaden blev längre i morse. Försöker titta i munnen för att se hur det ser ut. Men eftersom man inte får lyfta eller på nåt sätt dra i läppen så är det omöjligt att se nåt. Wilma försökte också titta i hans mun, medans han åt, så hennes näsa råkade hamna i hans mat bytta. Så det kan bli va! Som vanligt tar han ett steg åt sidan när hon kommer med sin stora lilla mun och ska knycka hans käk. -Vi kan dela! Det är helt ok! tycker Nemo. Hon skulle aldrig dela med sig. Det har aldrig hänt, eftersom hon är så otroligt glupsk och äter med rekord hastighet så ingen hinner med att äta av hennes mat.


Idag ska vi ta en långrunda när jag kommer hem från jobbet. De är hemma idag eftersom jag bara jobbar halvdag idag. Hoppas på lite sol!

5559 steg såhär långt, jag vet, det har blivit lite av ett beroende. Har väl inget bättre för mig.


Ska på spinning ikväll också. Upprepar jag saker? Skrev nog det här i går? Jaja, strunt samme. Nu ska jag göra nytta.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards