Alla inlägg den 21 november 2007

Av Kattis - 21 november 2007 20:11

Idag har Nemo lekt med sina kompisar, sina allra roligaste kompisar. Men nåt hände. Han fick ont. Jag blev jätte rädd. Gick fram för att se vad som hänt.Han gnydde när jag tog i honom, han darrade i hela kroppen. Men jag hittade ingenting fel. Tittade i hans mun. Tog på hans mage och kände på tassarna lite. Men hittade ingenting. Kanske svalde han nåt som hamnade på tvären? Kanske sträckte han sig? Ja, inte vet jag...

Sen gick han bakom mig och tryckte sig emot mig som ett sånt där plåster så jag blev väldigt fundersam. Men efter ett par minuter gick det över för då sprang de och lekte igen. Det var verkligen nåt obehagligt som hände iallafall! Det måste ha gjort jätte ont, samtidigt som han blev rädd. Jag trodde nästan han fått en stroke eller så!


När vi kom in igen efter allt ståhej och skojigt bus fick de hoppa in i duschen. Wilma först. Eftersom hon är sådär fluffig i kostymen så blev hon typ hälften så stor efter badet. LILLA Wilma! Fick hälla på mycket schampo. Skulle ju ha badat henne igår men det han vi ej med. Nemo fick sitt bad efter Wilma. Fy! va skitig han var. Han tyckte det var skönt tror jag, för han stod bara och blundade. Han sträckte på sig när jag skummade omkring med schampot. Mmmm tänkte han nog, massage....


Vi dricker massor av AloeVera. Vi smörjer in oss också. Det är bra med Aloe Vera. Jätte bra. Man mår så bra av det och pigg blir jag med. Det är därför vi kan gå upp kvart i fem varje morgon!Vi är knäppa. Knappt hunden vill gå ut då! Och AloeVera är bra för min mage. Det...fungerar nu. Testa vet ja! Hundarna gillar det med! Nemo älskar hud krämerna, de smakar mumma!


Idag har det varit mycket på jobbet. Men roligt, jätte roligt!! Så jag har tänkt mer än vanligt. Koncentrerat mig länge. Så jag är trött i huvve. I morgon blir också en rolig dag på arbetet.


Herreguuud! Jag har ju lyckats gå ner lite till i vikt. Men jag har inte tränat på 1½ vecka. Är inte det konstigt? Ingen spinning,inga fem kilometer i spåret som vi ska göra minst två ggr/vecka. Bara promenader. Visserligen långa sådana. Får skärpa mig till nästa vecka...


Nu ska jag städa lite här i stugan min. Hundar skitar ner så förbannat ibland. Men vet ni va! Det är det värt, varje smuts-korn är det värt. För vad vore mitt simpla liv utan allt det dom ger mig? Allt härligt man får vara med om när man har hund gör det värt lite skit i hörnen! Öööö blev det där rätt nu???? Jag menar iallafall att det är värt lite skit bara man får ha hund! Nu har det där fastnat i huvve på mig! Strunt i det nu!

Hare!


På bilden ses Wilma. Världens gulligaste........




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards