Alla inlägg den 20 november 2007

Av Kattis - 20 november 2007 19:29

Ja, för hon var TVUNGEN att gå ut nyss. Det var så blött och kallt att hon nästan frös klossingarna av sig. Hon blev som en isbit och det blev så svårt att gå att hon var tvungen att sätta sig ner mitt på vägen! Dessutom fick hon inte äta det där äckliga som låg nedanför grannens soptunna. Fy vad livet är tungt ibland! Hon har ju blivit så dåligt behandlad att huvve inte fungerar. Dessutom börjar det bli dags för klippning av pälsen! Hon liknar mest Bobby i Dallas, de har liknande frisyrer. Eller Jackson Five! Hon ska få sig ett bad nu, med mycket schampo. Hon luktar skit. Hon har väl "råkat trampa i nåt"......

Av Kattis - 20 november 2007 17:54

Idag när jag åkte hem stannade jag på en av mina favorit affärer. Hund affären såklart. Eftersom vi ska börja träna igen så behövde jag ett nytt läder koppel. Igentligen behöver inte jag ett nytt koppel för jag har så många redan. Men det är så roligt att köpa en hund pryl ibland. Wilma har hur många halsband som helst, typ ett lila med små svampar på och ett rött med gulliga nyckelpigor på ett blått med fåglar på ett svart med nitar på ett rött ett grönt ett brunt med ett litet ben på ett rundsytt ett halvstryp ett rosa med svarta mojänger på ett svart och rött med små tassar på..... Oj....öh...det var ju inte ens alla....Om vi använder dom? Nää...det gör vi inte. Hon har sällan halsband på sig. Hon vill helst vara helt naturell! Ett med sin natur. Och i naturen finns både bajs och kräka...... och en och annan dö kråka!


När jag kom hem idag, hundarna har varit hemma från jobbet idag, så blev Nemo helt jädrans tossig! Tokig! Han fick spader! Undrar om han tänkte överhuvud taget? Han lubbade omkring hitan och ditan. Råkade slå i en av garderobs dörrarna så den öppnades. In där fort som attans med sin långa flatte näsa. Slet omkring lite kläder. Och till sin stora lycka fick han tag i en socka! Jag stod bara och gapade. Sen hoppade han omkring som jag tror att jag skulle gjort om jag blivit miljonär. Men jag fattar! Jag hade visst varit saknad!



Av Kattis - 20 november 2007 05:58

Har precis kommit in från morgon rundan. En timma, det blev över 6000 steg. Bra start! Nemo kom i närkontakt med ett rådjur. Det kom springandes ut från en tomt och stod stilla mitt på vägen. Mammas lilla gosse hade fortfarande nattmössan på! Han travade i sin lilla värld och tvärnitade bara 5-6 meter ifrån djuret. Han tittade storögt och halsen var ½ meter längre än vanligt! Då skuttade plötsligt rådjuret sin väg. Nemo stod länge kvar och vädrade med sina stora näsborrar. Men han brydde sig inte mer än så. Tror han blev lite skraj faktiskt. Det var ju mörkt, och då vet man inte villka monster som kan dyka upp. Wilmas lilla nattmössa hade troligen åkt ner över hennes ögon för hon märkte ingenting....


Vi firade ju att Nemo är frisk igår. Hundarna fick goda grisöron att smaska på. Gissa om det var smaskigt! Firade lite själv också genom att boka in en träning med Mia. Det kändes fint.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards