Alla inlägg under september 2009

Av Kattis - 1 september 2009 20:36

Ja det är ju faktiskt......tre månader kvar till nyår. Och då är det ju lika bra att köra igång med lite smällare och annat skit! Det är väl nån som fyller år. Jag hatar det, verkligen hatar de eländiga smällandet. Nu törs inte Wilma gå ut. Har tvättat och fixat lite idag. Hundarna har inte fått göra någonting alls nästan, bara lite promenader. Korta rast rundor. Jag är helt slut, jätte trött. Längtar tills i helgen. Men det känns som en evighet innan det är helg. Idag fick vi besök. För först gången var Nemo nästan helt tyst. Ja, han skäller som bara den och beter sig när det kommer besök. Jag har varit riktigt förbannad på honom, det måste gå att få rätsida på det. Han gruffade lite. Då fick han bassing. Sen sa jag åt honom att gå sin väg. Han knatade in och lade sig nedanför min säng. Sen låg han där och gjorde ingenting. Sen efter en kvart eller så ropade jag på honom att komma. Han blev glad och apporterade min arm. Sen tog han ett tuggben och gick ut och la sig på trappen. Duktig hund. Wilma skäller också. Men hon är ju inte så bufflig och besvärlig som Nemo. Dessutom blir inte folk rädda för henne. Vilket ståhej!

Nu är det dags att ta det lungt ett tag. Eller städa lite? Nää jag ska inte göra någonting! Tråk tisdag!

Av Kattis - 1 september 2009 15:25

Wilma är piggare=bra i magen just nu. Pigg som en mört på lunchen det lilla livet. Härligt. Slukar gräs som en annan ko.....ikväll blir det nog lite mat till henne. Light i form av ris och torsk. Väl kokt. Mummsigt! Har börja fundera på vad jag ska göra i framtiden.....vill ju kanske göra nåt annat. Ska kolla lite. Man vill ju känna sig lite meningsfull också. Just nu känns det allt annat än så. Ja fortsättning följer...........

Av Kattis - 1 september 2009 07:16

........den 13/9. Ja vi kom med som 5:e reserv. Alltid något. Då finns det ju en minimal chans att komma med faktiskt! Annars får jag vänta igen. Man ska ju inte ge upp. Wilma mår krassligt i sin mage fortfarande. Hon ville inte gå ut i morse på promenad. Bara äta gräs. Då blir jag liiiite irriterad. Nemo var piggelin, han fick tom lite frukost i lilla magen. Mattes buse Nemo fick spunk i morse sprang som en tok på typ alla fotbollsplaner....antagligen inte så poppis. Ha en bra tisdag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards