Alla inlägg under september 2009

Av Kattis - 26 september 2009 20:08

Som idag har debuterat i utställningsringen! Cocker klubbens inoff utst. i Jälla. Han blev 4:a i junior klassen. De såg ut som de hade sprungit där många gånger förr. Inte bet han domar'n heller =) De var sååå duktiga. Nu hoppas jag det blir en resa till Gävle i slutet av oktober! Eller hur syrran???? Hur kul som helst. Min syster var så nervös, hon fixade det galant!


Åkte lite senare till Jenny och tränade lite med hundarna. Det gick så bra idag! Nemo och jag var på topp! Ber till gud att vi är det i morgon också! Vore ju så kul om det gick vägen. Diezel visade sin allra bästa tränings sida idag! Kul!


Tobbe har tävlat idag också, det gick halvbra. Han är så duktig på sin sport.


Morgon dagen då? ja ni... Är så nervös. Får inget gjort alls. Men det är som det är och blir som det blir. Min hund är bäst iaf! Go kväll! 

Av Kattis - 25 september 2009 19:01

...har ju strulat lite. Men nu har jag varit ut och tränat lite....och kommit på en sak....tänkt till..... Jo han kryper typ nåt steg sen reser han sig lägger sig och fortsätter på kommando. Nu klickade jag från början första rörelsen. Det funkade mycket bättre. Jag är nervös att det inte ska funka. Krypet har ju varit vårt favvo moment, för han kryper så bra, suverän teknik osv. Men nu går det sådär.... Jag har beslutat att klä på mig min bästaste tävlingskostym på söndag. Den med glatt humör och självförtroende...... I morgon ska det bli lite träning på framförgående och budföring. Men bara liiiiite....Nu är det dags för lite vila i soffan. Go kväll!

Av Kattis - 25 september 2009 10:08

.....är en bra värktablett! Fan, jag trodde jag skulle vara bättre idag. Hostan håller i sig. Torr-ret hosta. Man nästan kräks på nätterna. Får panik. Har huvudvärk men Ipren hjälper bara ett tag. Nån dag blir det väl bättre. Känner mig bara vissen. Det här känns sisådär. På söndag ska vi tävla och jag börjat känna mig så tveksam. Det har varit roligt, underbart att träna de senaste veckorna. Allt handlar om de där satans tävlings nerverna. Dessutom är man krasslig och det gör inte saken bättre, då blir man ju lite trött å grinig. Men det är det sista jag vill. Jag vet att han kan så bra! Han vet det också. Nemo är ju den allra bästaste vovven!

Av Kattis - 24 september 2009 10:24

Fy vilken natt! Har hostat jätte mycket. Hela magen värker. Träningsvärk i magen efter allt hostande. Nu ska jag lägga mig i soffan framför tv:n och kanske sova. Ha en bra torsdag.....

Av Kattis - 23 september 2009 20:21

.......inget vidare med träningen. Fan! Körde lite idag men det strulade från början till slut. Nja det gick delvis bra men en del saker strular. Nu skiter jag i det här. Tävlar på söndag det får gå som det går. Medlemskortet kom idag. Bra. Nemo har ätit mat själv idag ur foder säcken. Jädrans buse! Kan kanske vara därför det gick dåligt? Han ser ut som en tunna. Jag tror att jag mår bra. Sen gör jag en massa saker så nu mår jag jätte dåligt igen. Bläää.... Vill inte vara sjuk! Vill vara frisk pigg o glad. Just nu känner jag mig sur ful tvär o dum! God natt!

Av Kattis - 23 september 2009 08:30

..........och jag mår dåligt. Har ingen feber. Men jag har hostat och snörvlat hela natten. Tog en kort rast runda med hundarna när jag vaknade. Den tar vanligtvis kanske tio minuter. Idag tog den det dubbla, jag är som en snigel. Väntar på medlemskortet från Ubk. Men det verkar dröja. Tänk om jag inte hinner få det tills i helgen. Stånk....

Av Kattis - 22 september 2009 17:30

Nu har jag hämtat hem min hund. Det gick bra. Senior kontrollen var ok, tänderna var fina. Ännu finare nu såklart när tandstenen är borta. Det riktigt blänker om hennes tänderSkrattande... De tog bort nybildningen på hennes underläpp också, utan extra kostnad, de ni! Jätte skönt att ha henne hemma igen. Hon hade varit väldigt snäll och medgörlig. Jag sa att Wilma är snäll, hon är alltid vänligt inställd....förutom mot ungar, små sådana... Men det gör inget för jag har ju inga såna. Hon är bara lite trött och väldigt seg och lite konstig. Hon har fått dispans (stavas det så? eller dispens??) att sova i soffan. Fick åka framsäte med stolsvärme i V50:n på vägen hem, det gillade hon. Ja, det var det. Nu ska jag lägga mig igen, jag mår inte alls bra. Hare!

Av Kattis - 22 september 2009 11:05

Ja, det gör jag! Jag är den griniga typen. Varför? Har lämnat Wilma hos veterinären nu. Grinar ALLTID! Jag vet inte varför. De ska först göra senior kontrollen, sen ta hand om tandstenen. Veterinären tyckte inte alls att hon var fet, hade mycket tandsten och var i dålig kondition som Wilmas matte tycker. Hon tyckte att Wilma var en fin hund , inte alls tjock, väldigt lite tandsten för sin ålder och storlek. Känns ju fint. De skulle kolla proverna först innan de sövde henne för jag sa att de får skita i det om allt inte är riktigt ok! Man kan dö under narkos, det är inte vanligt men händer ju. Dessutom är hon inte i sin allra bästa kondition eftersom hon varit halt en längre tid. Ja vi får se vad som händer. Längtar efter min lilla hund så mycket! Nu ska vi ligga i soffan ett tag. Jag mår inte alls bra idag. Varför ska man bli sjuk för!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards