Alla inlägg under september 2009

Av Kattis - 21 september 2009 19:35

                        En liten serie av bilder från 2007.....

Av Kattis - 21 september 2009 19:31

   MMS-bloggning   MMS-bloggning


I olika storlekar....testar lite bara......hmmmm roligt det här.....

Av Kattis - 21 september 2009 18:38

Jätte snälla Carina la ut ett spår till mig och Nemo nu på kvällen. Så när vi kom hem från jobbet rastade jag hundarna, käkade och bytte om. Sen bar det av ut i skogen. Det resulterade i fyra pinnar+slut på 16 minuter. Hoppas på att det går åtminstonde lika bra i helgen. Han snurrade en del men gav inte upp. Jobbade som en tok. Det var bara att hänga på. Men jag är inte helt säker på att det kommer att gå.... Den dagen har man inte råd med några misstag ju.... Han var hursomhelst jätte duktig min glada hund. Tusen tack Carina för hjälpen!


Blev ju förkyld i helgen. Nu har det blivit ännu värre. Känner mig ganska sänkt faktiskt. Det har blivit sämre under dagen. Har inte tid eller lust att vara sjuk! Men å andra sidan är det "bara" en förkylning, man får väl vara glad för det. I morgon ska jag vara ledig. Då ska ju Wilma till veterinären. Pratade nyss med min kollega Sandra. Hon tyckte jag skulle ta en Whiskey.....nja....jag vet inte....jag tycker det smakar rävgift.... Ska kanske göra det ändå..... eller är det kanske bättre med tabletter??? Ja, värktabletter menar jag. Nää, fy fanken jag måste lägga mig en stund.


Vi träffade ju Nina också. Hon hade visst gått bort sig i skogen. Tur att hon hittade rätt igen! Nu ska jag lägga mig i soffan en stund!

Av Kattis - 20 september 2009 18:48

Jenny och jag åkte till Heby BK och tränade. Det gick jätte bra. Tänkte att vi skulle åka dit för att det är ett nytt ställe och det är ju alltid spännande. Det var full aktivitet på den klubben idag. De tränade skydds, agility och en fotograf sprang runt och fotade. tränade linförighet, hopp och kryp med Nemo. Han var så duktig min svarta hund! Jätte roligt! Vi apporterade lite också, för att få upp lite mer hastighet. Massor av skojiga belöningar blev det. Wilma var också med idag. Wilma och jag har inte varit till Heby BK sen vi var där och tävlade för fem år sedan, och vi vann klass två. Vann över alla brukshundar....det var lite skojSkrattande! Nemo var bara en lite valp då. Jenny och Diezel tränade fotgående, lite hopp och lite av varje. Men han var seg och trög idag. Tror också han blir trött av värmen, lite värme känslig. Det var stek hett på plan, säkert 20 grader varmt! Oj nu är det käk!

Av Kattis - 20 september 2009 09:30

I går blev det en lång dag. Gick upp vid halv sex tiden. Då bar det av till Sala på Folkrace tävling. Det gick ganska bra för Tobbe. Han blev trea, fyra, tvåa tror jag. Men sen fick han svart-flagg i finalen, då var det liksom kört. Det är jätte roligt att titta på. Vilket ös! Sen kom syrran Ronny och Emma också. Vi tog bilen och körde runt och letade efter någonstans att promenera. Vi hittade en slinga på ca 5 km som vi gick. Det var en liten sjö omringad av leden vi gick på. Hundarna fick bada och det var jätte fint att gå där. Senare åt vi god middag och sen gick vi på bio. Vi firade brorsans födelsedag. "Flickan som lekte med elden", en riktigt bra film. Längtar tills den tredje filmen kommer i november(?). Igår blev jag jätte förkyld. Vaknade med ont i halsen. Mådde skit dåligt igår kväll och i natt, men nu känns det mycket bättre efter att ha sovit ut lite. Har inte alls lust eller tid att vara krasslig! Ska ringa till Jenny och höra om hon har tid att träffas idag för lite hund träning. Sitter ju aldrig fel liksom. Nu ska jag grejja lite hemma! Ha en fortsatt bra dag!

Av Kattis - 18 september 2009 21:31

...kom inte på nån bättre rubrik, töntigt va?? Med fixat menar jag att jag har fått tag i en jätte rar människa som ska fixa ett nytt medlemskort till mig. Fick ringa runt lite, men det löste sig så fint tack vare dessa trevliga människor. Ett problem mindre. Nåväl.... Har varit ut med hundarna. Wilma fick följa med mig ut i skogen en lite längre sväng. Längre än vi har gått de senaste dagarna iaf... Hon tyckte det var mysigt att komma ut till skogs. Stannande till vid en grill plats och snusade runt efter nåt att äta....Wilma alltså....inte jag...men det fanns som tur inget. Sparade ett utbrott där....Glad! Nemo och jag har tränat lite kryp idag. Gick ganska bra. Det är jag som måste hitta ett bra tempo bara. Inte så lätt som det låter kan jag lova. I morgon ska jag till Sala. Bil tävlingar e det visst. Syrran ska dit också. Vi ska ut och gå jätte långt med hundarna där, (inte Wilma, vet inte var jag ska ha henne riktigt....Ronny kanske vill va lite hundvakt?Skrattande) det löser sig. Finns visst jätte fina leder där. Ska bli intressant. Just det vi var och köpte en liten present till min syrra idag. Inget märkvärdigt, men jag tror hon kommer gilla den... Det var länge sen jag hade så roligt när den skulle inhandlas...det är ju inte riktigt vi liksom....ja strunt samma....vi hade så löjligt roligt. Jag älskar att skratta så där hysteriskt, det är så roligt. I morgon kväll ska vi ju äta god mat och fira min kära bror Stefan. Det ska bli jätte roligt. Vi ska gå på bio också. Se "Flickan som lekte med elden". Hoppas han får den finaste födelsedagen Stefan, världens allra bästaste brorsa!!! Vad skulle jag gjort utan dig?

Av Kattis - 18 september 2009 16:23

Nästan.....det e ju fredag. Härligt. Ska ta ut Nemo på en lång promenad nu. Kunde inte låta bli att skriva några rader först.... Åkte förbi veterinären idag. Wilma ska ju dit på tisdag. Skulle ändå handla hundmat. Frågade om de kunde kolla på hennes hälta också. Men tiden var knapp....så en annan veterinär ska titta på henne innan. Hmmm det kommer att bli dyrt känns det som.... Men det gör inget, bara hon blir frisk lilla Wilma. Hon kan ju inte heller gå omkring och halta. Dessutom börjar hon bli riktigt less på livet som invalid. Blir jätte ledsen när jag går ut med Nemo osv...hon vill ju också vara med.  Nu ska jag ta med den stora tokiga jycken på en tur i skogen!

Av Kattis - 17 september 2009 20:08

På UBK idag. Det gick bra. Carina hjälpte mig med budföring, krypet och hoppet. Det som det blev lite krångel med igår. Det gick fint! Lite framförgående blev det också. Nemo är jätte taggad, tvivlar på att han är det nästa helg. Men jag ska tänka mig för och inte låta mig dras ner i "nervösfördetärtävling" träsket... Jora, det brukar ju gå fint sörruObestämd!!! Hjälpte Susanne och Rosso lite. Hon har en boxer. Tyvärr har han blivit påflugen av en hund och illa tilltygad där på planen så han var lite orolig. Matte också tror jag. Har full förståelse för det. Jag skulle bli jätte rädd. För vad gör man när det händer? Nää fy vad otäckt, lider med henne. Men det gick bra ändå, boxer pojken var jätte duktig. Nemo var också duktig för han låg hela tiden vid min ryggsäck. Jag kommenderade Carina och Tonic lite. Men han var inte som han brukar, på något vis lite frånvarande. Kommenderade dem genom lite fritt följ och sen lite inkallande med ställande. Men jag var minst sagt lite frånvarande! Jag ropade "KALLA IIIIN" sen "KOMMENDEEERA"........sen var jag tyst....... Carina tittade lite underligt på mig sen sprang Tonic in själv eftersom det var en sån kass tävlingsledare! Sorry! Vi gjorde om, då blev det jätte bra! Nu ska jag titta på Idol! Tack för idag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards