Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Kattis - 13 mars 2008 20:43

Nu har vi kommit hem från träningen. Jag är jätte nöjd för det gick mycket bra. Mia är så bra. Det tråkiga är när jag ska visa nåt som går dåligt för henne och så funkar det exemplariskt! Som idag tex. Jo det var ju det där med framförgåendet. Han vinglar hit och dit. Och när jag säger stanna så vänder han om. Då var det dags att visa upp det för Mia. Men jisses vad han gjorde det bra! Och han vände inte om! Hon måste tro ja e knasig! Hon lärde mig en bra grej med. Jag lämnade honom att sitta kvar. Gick ut en sträcka kanske 20 meter. Tog lilla snör bollen och sträckte mig som för att hänga upp den på en gren. Det blev lite pyssel med att få upp bollen på låtsas grenen.... Sen gömde jag bollen i min hand och gick tillbaka. Kommenderade fot och sen "före"........ sen "stanna".... Han stannar och jag kastar bollen. Funkade jätte bra! För det första så blir det en lagom dragning, han sliter inte armen av sin mamms. Utan går snyggt och prydligt. Sen så går han i stort sett spikrakt. Och när jag säger ett lungt stanna så fokuserar han framåt. Skit bra! tjohoooo!

För att för en stund göra nåt annat så tränade vi lite rodeo ligg också. Han slängde sig i backen till höger och vänster. Nemo tyckte det var jätte skojsigt idag. Tänk om han gjorde det på tävling med...... Ja vi kommer få till det med tillslut!


När vi skulle åka hem och stod och pratade så kom Visa, Nemos tränings flatte kompis, med en död har unge i munnen. Hon hittade den längs husväggen. Visa tyckte att den var mycket fin och visade sin matte den. Veronica tyckte inte detsamma. Visa la den på backen. Ni skulle sett Nemo. Hans hals blev tre meter lång och han glodde storögt på det lilla torra skinnet, ja för det var typ det som var kvar av den lille kaninen som säkert dog i julas eller så. Ibland undrar man vad de tänker, det skulle man villja veta! Gonatt!

Av Kattis - 13 mars 2008 18:07

Snart ska jag och Nemo åka å träna inne i stan. Då ska jag tala om för Mia hur min plan för oss ser ut. Dvs appellen och ingen tvåa eller trea just nu! Så idag ska jag träna framförgående. Han kan det momentet delvis. Gå före går bra...men inte stanna utan att vända sig om. Det ska vi jobba på. Måste kolla upp exakt villka moment som är med...har taskigt minne. Sen ska jag försöka träna jätte mycket spår. Bara det inte snöar!


Idag har vi haft kam och klossing dag. Nemo tycker det är mysigt att bli borstad och igenom kammad. Klossingarna går bra att klippa med. Men Wilma...herregud! Hon hatar att klippa klorna. Fattar inte vad jag gjort för fel. När hon var yngre gick det bra men nu på sistonde tycker hon att det är jätte hemskt. Hon spärrar upp ögonen och ser ut sitt gulligaste och sen små rycker hon hela tiden så det blir jätte svårt att klippa. Men nu är det gjort för den här veckan. Nu hon ligger som en liten mini kringla i soffan och sussar. Nu är det dags att sticka å träna. Tjena!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards