Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Kattis - 16 mars 2008 20:56

Både hundarna och jag är total slut. Konstigt att man blir så trött av att vara i skogen. Har städat bilen. Ja minsann det va på tiden tyckte jag. Men jag har inte tvättat den. Nåt får sambon göra, dessutom så tycker han nog inte att jag kan det. Men det är helt ok. Håller på att tvätta pläden som ligger i bilburen. Den luktar illa...sur jycke. Har lindat upp alla linor plockat iordning alla prylar och hängt upp kopplena på krokarna. Jag slänger bara in allt när jag har tränat. Men nu är det ordning tills nästa gång. det ser riktigt proffsigt ut om jag får säga det själv!


Wilma ligger i soffan på rygg med tassarna rakt upp! Nemo har lagt sig nedanför mig som en liten kringla. Han är så trött! Men det känns bra att han är trött. Han har verkligen fått jobba idag. Och det tar mer än man tror. I morgon är det måndag, jihooo va kul! Men det är kortvecka. Påsk och allt. I början av veckan ska det visst både regna och snöa! Fy vad trist. Vår ska det vara!?! det har iof varit vår nästan hela vintern men ändå....Nu ska vi gå ut på promenad. Om det är nån som vill följa med, vissa är ju lite trötta......

Hejs svejs!

Av Kattis - 16 mars 2008 16:39

På förmiddagen var vi ut i skogen och tränade rapport och uppletande. Idag var det Carina Anna och Mikaela och jag. Det var mulet väder lite små kyligt till å från men inte en droppe regn. Härligt! Rapporten gick rent ut sagt skita bra. Och jag är jätte nöjd över min hund. Han var så suverän idag. Han fick gå ensam före de andra hundarna. Vi skickade ganska snabbt på hela tiden och idag blev det en C station också. Inga tveksamheter hos grabben idag inte! Som Carina sa, nu är han mer självsäker i skogen.  Och det märks verkligen. Han tvekade inte ett dugg. Så häftigt. Dessutom gillar han Carina skarpt. Hon är en kul prick tycker Nemo. Det gick bra för Buzy och Tonic också. Trots att Tonic är lite "nybörjare" så märks inte det, han är tvärsäker. De hundarna är det krut i det ska gudarna veta! Coolt!


Uppletande gick också bra för alla. Tonic var jätte duktig idag. Inget trams som förra gången vi tränade. Nemo hade tre grejjor i rutan. Provade utan synretning idag. Herregud, han plockade in lätt som en plätt. Underbart! Mattes guldgosse. Han börjar nog få bättre självförtoende tror jag. Jag vågar, jag vill! säger Nemo....Cora fick spåra idag. Hon är ju en sån där elit schäfer hon. Carina hade lagt ett spår till Lexi. Jag gick på det spårets slut och fortsatte lägga ett längre spår åt Cora. Cora fixade det jätte bra. Sen gick Lexi spåret och sist och minst fick Wilma spåra idag med. Wilma jobbade som en tok i skogs terrängen. Det var så jobbigt tyckte hon att hon vid ett tillfälle fick bryta för att dricka vatten i ett dike...för att sen fortsätta. Nu är både hundarna och jag trötta. Har varit in till Ikea och lite sånt. Vi ska snart fixa till lite härhemma.

Av Kattis - 16 mars 2008 07:43

Nu ska vi strax åka till skogen och träna rapport med rapport gänget. Det är ruggigt väder idag. Men det kommer man inte märka av när man väl är där i skogen. Igår kväll tittade vi på melodifestivalen. Och jag tycker att rätt låt vann! Det var ju en riktig schlager låt den där Hero. När vi gått å lagt oss var det nån av grannarna som sköt av fyrverkerier. Stackars Wilma blev jätte skrämd och for in under sängen. Jag blev ursinnig och tänkte springa ut! Men jag gjorde inte det, dum som jag var. Varför i hela friden måste man skjuta en lördag kväll i mitten av mars?


Nu ska jag plocka iordning tränar-ryggan och fixa fikat. Ev åker jag till syrran i dag med efter träningen. Vi har bestämt att vi ska ut och gå idag. Det blir roligt. Sprang igår kväll med Nemo. 3km blev det, men igår var det tungt. Fick håll i första backen så det gjorde ont. Det var mörkt, klockan var typ 7 på kvällen, så det va lite läskigt att kuta själv....men jag har ju min svarta hund. Han hjälper nog sin matte. Hare!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards