Alla inlägg den 6 april 2008

Av Kattis - 6 april 2008 16:23

I morse stack vi ut i skogen och tränade rapport. Det var Carina Anna och Michaela och jag. Vi började med Nemo. Inte så lång sträcka och idag blev det en c station. Men det var ju ett tag sen vi körde rapport (eller nja...typ två veckor sen?, det känns som om det va länge sen...) så idag var Nemo tveksam. Vi var i en ny skog med. Gjorde det nog för svårt för honom. Han är inte alltid så tuff utan kan lika gärna vara med matte! Men sen blev det bättre. Sen provade vi att jag tog med honom ut och Carina stod kvar vid A. Dessutom hade Carina ont i ryggen idag så det passade ju bra, men det blev kanske tok där?? Nästa gång ska han få gå efter nån annan hund, knepigt att gå först om man är lite osäker.... Sen var jag mottagare åt Tonic. Vi gjorde B C & D station. Han är helt otrolig den hunden! Den här grenen passar honom jätte bra! Vi gjorde längre mellan stationerna än vanligt idag (tyckte ja åtminstonde)..... Annas Buzy var som vanligt duktig. Efter rapporten gjordes det en uppletande ruta till Cora. Lexi och Wilma fick också göra uppletande. Wilma jobbade på bra i skogen men tyckte att det var lite äckligt med all väta i backen....sen var hon lite lat också. Helst ska jag nog visa vart sakerna är när det börjar bli ansträngande för då står hon bara och skäller lilla tokan...


Efter rapporten åkte vi till klubben. Där agerade vi skogs röjjare. Vi hjälptes åt att röja bort fällda trädstammar runt MH banan. Tungt att skogs arbeta! Känns i ryggen... Vi grillade hamburgare och fikade också. Sen tränade vi lite lydnad. Nemo fick öva på framförgåendet och hoppet, det gick bra. Wilma fick också hoppa och göra lite inkallningar. Nu har vi kommit hem och Nemo däckade på en gång! Han sover tungt. Wilma vet jag inte vart hon tog vägen.....jo hon inspekterar ryggan i hopp om att hitta snask.

Av Kattis - 6 april 2008 16:20

Var över en stund hon Troja igår också. Vi tog en promenad i deras fina skog. Nemo hittade en stor bassäng i skogen. Han tog årets första dopp! Inte illa! Sen var det bara att apportera isbitar tyckte Nemo.... snygga spiror han har den där Nemo...

Av Kattis - 6 april 2008 16:13

I går lördag spårade jag med både Wilma och Nemo. Det gick bra, men jag är ju aldrig riktigt nöjd nuförtiden känns det som... Nemo fick två spår, på gärden, varav det andra var kort med en vinkel och det första liknade ett appellspår. Ja ja, han grejjade det med miss av nån apport. Han är ju duktig och jag är okunnig tror jag. Det är bara att träna på! Wilma är en stjärna i spåret. Hon fick också ett appellspår. Men fyra apporter. Hon spårar hur bra som helst. Innan hon kunde börja spåra så sprang om hon i stora cirklar av iver och skällde en stund, sen satte hon nosen i backen. Jätte kul! Nedan syns Wilma med sin lilla mini utrustning och sina hittade apporter!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards