Alla inlägg den 12 april 2008

Av Kattis - 12 april 2008 20:45

Nu på kvällen träffade vi Ida och hennes hundar Molly och Loke. Vi har inte träffat Loke förr. Han var helt underbar! Villken charmig kille. Han har haft det lite trist tidigare. Men nu har han ett annat liv tillsammans med Ida. Nemo var som vanligt väldigt intresserad av Molly, han tycker hon är super läcker! Och Molly talade gång på gång om för Nemo att han nog skulle skärpa sig och sluta tramsa. Det var jätte roligt att träffa Ida. Det var ett tag sen. Nu är vi trötta. Ska glo på tv resten av kvällen.

Av Kattis - 12 april 2008 13:27

I morse träffade vi Mia och Veronica för lite spår träning. Mia dirigerade ut mig på en äng. La ett appellspår till Nemo. Men det gick åt fanders. Mia tog över Nemos spårning och sura matte fick gå bakom....Och idag har jag fått en jäkla tankeställare. Vad håller jag på med! Jag kan verkligen inte det här. För det första missar jag det där med riktmärken, så jag vet liksom inte vart jag går. Puckat. För det andra så bara släpper jag på honom där jag tror att han ska börja. Mer puckat. För det tredje så är jag helt tyst. Och jag hjälper honom inte ett skit. Skit puckat!! Så idag fick jag ett rejält lyft i kragen av tränare Mia. Det var jätte bra. Jag behöver det. Jag har ju sagt att jag inte tycker att det är särskilt kul med appellspåret. Ja men HALLÅ! sa Mia. Om inte jag tycker att det är kul hur ska då Nemo tycka det? Och varför tycker jag inte att det e kul? Jo, för han spårar ganska sämst i mina ögon. Och vad är min uppgift då? Jo, att visa honom vad jag vill. Och hur blir det då? jo, då blir vi ett team och det blir roligt och en liten utmaning varje gång vi spårar.  Så va det med det. Jag kommer troligtvis inte tävla på lördag. Jag ska lära min hund spåra först! Nu kan man ju täka att det skulle kunna gå vägen på lördag....jag tänker nämligen så.........men grejjen är nämligen så här att om det inte går så kommer jag gå ner mig nåt i det grövsta. Och det är inte bra alls! Varken för mig eller Nemo! Dessutom är jag ju lite sån att jag vill ju inte göra nåt om jag inte vet att vi klarar det! Om nåt inte går bra vill jag inte att det ska bero på att han inte KAN! det är bättre att det går åt fanders av andra anledningar!


Jag la ett spår åt Mia och Puma. Det var lite kul för Mia blev jätte glad och tyckte att jag gjort ett jätte bra spår. Kul att man kan göra nåt rätt.... Vi fick gå med efter i spåret och titta. Det är intressant att se andra spåra. Mia är ju så duktig på det hon gör. Veronica och Visa gick två raka spår i skogen. Det gick bra för dem. Roligt. Resten av träningen var jag så inne i mitt liksom.


Men jag har bestämt att jag och Nemo ska visa att vi kan spåra! Vi ska klara appellen nån gång! Men inte i helgen...... Nu har Nemo fått en tugg ring så han är ändå nöjd. Vi ska spåra lite i morgon. Har fått tips av Mia hur vi ska gå till väga. Vi börjar i skogen så får vi se hur det går. Ska jag först och främst lära mig ta riktmärken när jag går och vara mer noga i början. Nu ska jag byta om och göra nåt annat. Sticka in till stan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards