Alla inlägg den 19 april 2008

Av Kattis - 19 april 2008 21:50

.....................så nu har jag anmält till en ny tävling. Behöver träna en hel del bara. Måste få till en del moment bättre.

Skulle sovit en stund när jag kom hem, men det bara gick inte! Är på nåt sätt uppe i varv. Men snart ska vi sussa! När vi gick på promenad tidigare rullade Wilma sig i nåt äckligt hon luktar pyton! Wilma och jag ska tävla agility nästa helg! Det ska bli jätte kul.

Av Kattis - 19 april 2008 19:01

Här är lite bilder från dagen. Bilderna är tagna av Chewies matte Maria! Tack Maria för bilderna!

Av Kattis - 19 april 2008 15:50

I morse åkte vi och tävlade ändå. Appellspår. Det gick jätte bra. Han grejjade spåret galant. Budföringen och platsen gick också jätte bra! När det var dags för lydnad var han ganska trött. Men det gick, inte så bra poäng på vissa moment. Men det gick ju ändå! Hur lycklig jag är finns det inga ord för kan jag säga. Fy fan villken bra hund han är den där Nemo. Mattes bästaste pojke! Han har ätit massvis med köttbullar kan jag säga, han fick nästan hela paketet. Det är så skönt att ha det avklarat. Äntligen kan vi spåra i skogen. Och vet ni va! Jag ska anmäla till en lägre spår redan i dag....hihihi....... Det här behövdes efter tre andra pris i tvåan på raken. Fatta va ballt! Vi håller på med bruks....coolt.... det är så fantastiskt roligt.

Grattis till övriga tävlande också. Det gick bra för Anna och Buzy, de blev godkända, det saknades några futtiga poäng till upplyttning! Så nära men fantastiskt bra ändå! Maria och Chewie blev också upplyttade. Skiiit kul! Carina är en riktig solstråle! Hon har hjälpt mig en hel massa och det är guldvärt! Hon fick många kramar av mig idag!

Man blir trött av sånt här. Nemo är slut, han snarkar vid mina fossingar. Wilma har också varit med oss på brukstävling hela dagen -Var ska en bruks hund vara om inte på bruks tävling? säger hon själv....sen är inte huvudsaken att man är med...utan hur många köttbullar man kan norpa åt sig...

Nu ska vi käka lite sen ska vi ta en härlig promenad. Jag är så glaaaaaad!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards