Alla inlägg den 11 april 2008

Av Kattis - 11 april 2008 19:38

Nu har vi varit ut en stund. Jag skojade till träningen lite idag. Idag höll jag klaffen och bara klickade! Nemo tyckte det var roligt. Vi övade lite halter och fotgåendet i sig. Två ggr framförgående också, det gick sisådär ska tilläggas, det blev ingen bra fart, men igentligen är den nog precis lagom men jag vill att det ska va mer drag då går de där lååååånga metrarna fortare :) Ja se där skojade jag till det.... Wilma fick också träna under tystnad....jag var tyst och hon skällde hela tiden. Hon ser dessutom lite ut som en liten mikrofon med sin lurviga kaluffs. Så jag skrattade en del, hon e så gullig. Hon fick krypa, men hon kan fortfarande inte krypa brevid mig endast framför...men vad gör det? Det blir inte som man tänkt sig alla gånger.


Åneeeej! kom på en sak till. Vi träffade på den där labben idag . Den kom i full fart lös tillsynes helt själv. Då blev jag som vanligt jäkligt rädd för jag visste inte vad det var för jycke som kom springandes. Högg tag i Nemos halsband, villket inte var så jäkla bright gjort för han blev jätte arg. Stackars Wilma fick ett raseri utbrott. Kaos. Hundens matte kom springandes. Jag var så dum så dum dumdumduuum.... Nästa gång ska jag skrämma iväg den, misstänker att vi kommer träffa på den igen. Nemo fattade på typ en sekund att det var bara "hon", så sen satte han sig ner och ville bara ha karamell. Wilma gjorde likadant. Måste vara skit jobbigt att jycken springer omkring hejvilt och fram till andra hundar. Tur att man är så bra själv. Man gör ju aldrig fel, mina hundskrällar är exemplariska. Haa Ha ha ha.... Nää ni ska bara veta. De skäller som idioter vid dörren. Hoppar alltid på folk och är allmänt wild & crazy! Jag ska nog hålla klaffen! Nu är det slappa framför tv:n som gäller. 

Av Kattis - 11 april 2008 18:01

FREDAG! Ska sticka ut och promenera med hundarna. Sen ska Nemo och jag träna framförgående. Och lite annat med. I morgon ska vi spåra, hoppas det blir skoj, ser fram emot det! Det har varit en hyffsad dag idag. Blev lite sen hem bara, och sen slaffsade Tobbe och jag i oss varsin pizza. Mumma! Brorsan ringde i dag, det var visst ett av barnen som fyllde år................men jag vet inte om vi hinner. Det är dessutom långt till Tärnsjö. Vi får se. Nää nu ska vi dricka lite kaffe hos grannen. Kommer inte komma iväg på nån promenad.......

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards