Alla inlägg den 22 april 2008

Av Kattis - 22 april 2008 19:38

Har inte fått ett dugg gjort idag. Super trist verkligen. Men frågan är om man verkligen måste göra nåt hela tiden? Nää det måste man inte. Man får vara lite trög och seg ibland. Vi åkte till brorsan en stund. Tobbe bytte en blandare åt honom. Lilla Ronja ,som fyller tre år den28:e som jag höll på att missa, visade sina fina bilar och talade om för oss att hon skulle få "bebis". Ja, hon kommer få ett till syskon om ett tag. Sen sa hon en hel massa annat men jag mest log och pratade jag med för jag fattade inte riktigt vad hon snattrade om. Säkert jätte bra saker.....Ronja undrade nog vad jag babblade om också. Hon är verkligen charmig.


Var förbi hundarnas frissa på vägen hem från jobbet. Vi pratade om ditt å datt. Hon tyckte det skulle bli skoj att täffa Wilma på fredag. Hon ska få träffa Nemo också, han kommer bli jätte glad! Han är ju för det mesta super lycklig. Berättade för Madde att det verkligen var dags för Wilma att komma på besök, hon ser ut som ett jätte fluff. Jag har blivit lite bekväm av mig sen jag "började med hundfrisör". Nu är det dags att gå ut en stund....sen blir det troligtvis lungt. I morrn blir det nog träning. Ska smöra för mina kollegor och se om jag kan få flexa lite på eftermiddagen....

Av Kattis - 22 april 2008 06:10

Ja då var morgon rundan avklarad. En timma i skogen. Härligt att det är så ljust att det går att spatsera tidigt på morgonen till skogs. Men det är lite läbbigt delvis. Wilma stannade till vid ett tillfälle och vrålskällde på något inne i skogen. Då blev jag lite orolig. Hörde på henne att det inte var en katt eller ekorre.......men vi fortsatte traska på bara... Nemo hittade flera fina lerpölar att vada i. Trevligt klockan 5:15 på morgonen! Det var ganska kallt, men jag tvingar mig själv att inte såsa runt utan gå i rask takt och å håller man värmen med. Ikväll ska vi hällsa på brorsan i Vattholma en liten stund. Tobbe skulle hjälpa honom med nån VVS grej. Och jag och Nemo ska träna kryp....Wilma pluttan och jag måste repetera agility med. Snart är det ju tävling för oss!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards