Alla inlägg den 23 april 2008

Av Kattis - 23 april 2008 21:35

Slutade lite tidigare idag från jobbet. Åkte till Tierps BK på onsdags träning. En jäkligt rolig klubb tycker jag, det var jätte kul att vara där. Jag var där strax efter fem ...tror jag. Sen kom Carina med. Wilma och jag sprang några varv på agility banan. Men det e jobbigt, intensivt. Wilma blir jätte lycklig av agility. Hon skällde som en tok mest hela tiden, ganska frustrerande men efter ett tag blir man liksom bedövad i örat så då är det sak samma. Kul vare! Carina och Lexi sprang också några varv. Och även Tonic fick hoppa hinder.


Nemo och jag tränade lydnad såklart! Han är ju numer ett stycke brukshund! OBS! ett skämt där, skoja ba! Jag hoppade agilityn med honom utan passade på att träna lydnad när vi var där. Som tur var så blev det en del skott träning också. Platsliggning med skott, gick kanon bra! Sen var det lite fler skott för det var vissa som tränade budföring med skott. Så det smällde lite då och då. Wilma satt under tiden i bilen. Hon berördes inte av skotten vad jag vet. Hon var nog väldigt trött efter hoppandet och skuttandet på agilityplanen. Efteråt gick jag nämligen raka vägen till bilen för att se hur det var med henne, om hon blivit påverkad. Men lilla Wilma sov ihop rullad i buren. 


Provade kryp med Nemo också. Men idag var han helt överladdad. Han skutta och for och ville knappt ligga ner. Det blev lite basic träning av krypet. Det gick sisådär måste jag säga...Han kunde jätte bra förut och långt också men nu är det som bortblåst. Har inte tränat på suuuper länge heller så det är väl inte så konstigt att han inte minns! Han fick hoppa också. Det blev mer eller mindre perfekta hopp idag, tycker hans matte alltså. Lagom avstånd och han satte sig fint på andra sidan. Carina tränade framåtsändande med Tonic. Ett häftigt moment, men jag fattar inte hur det ska gå till riktigt. Först galopp och sen trav efter gruppen??? Hur svårt som helst ju! Hur ska hunden fatta det ra?  Men Tonic och Carina har kommit en bra bit på väg, jag tror de fixar det momentet galant om de skulle råka tävla nån dag. Ja det var den här dagen. Nu ska jag äntligen sooova! Härligt!

Av Kattis - 23 april 2008 06:19

Mitt i veckan, redan! Ikväll ska vi åka och träna. Det ser jag fram emot och jag hoppas att jag får åka hem liiiiite tidigare idag. Nemo och jag behöver träna skott. Det har inte jag gjort särskilt mycket. Jo när vi höll på med jakt träning då sköts det ibland. Sen har vi varit med nån gång på klubben när det har skjutits. Minns inte riktigt. Igår läste jag lite i Wilmas tävlingsbok. Från våra första lite mindre lyckade tävlingar. På vår första etta så gjorde Wilma hur hon ville. När det var fritt följ försvann hon. Vände mig om och såg att hon satt och kissade. Det var lite jobbigt tyckte jag. Men jag förstår henne. Jag var jätte nervös och konstig, då kan man ju lika gärna kissa lite! Tokfiapluttan! Nä nu måste vi åka å jobba! Tänk om man fick vara hemma´i det här fiiina våååår vädret!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards