Alla inlägg den 10 april 2008

Av Kattis - 10 april 2008 21:21

När vi kom hem från jobbet så åt jag lite smörgås och sen stack vi till klubben. Torsdags träning var det idag. Nemo var på hugget måste jag säga. Vi tränade lite ditt å datt. Sen kommenderade Jenny oss genom appellen. Förutom apporteringen. Det fanns ingen apportbock på plats så vi struntade idet... Även budföring blev det. Och den gick bra. Men däremot gick lydnaden inget vidare. Han släpper på linförigheten, jag går annurlunda tror jag. Fortare och så tittar jag rakt fram som en sten staty, hur kul är man då ra? Sen tog jag ut min tokiga lilla "rottis". Öööh...Wilma alltså... Hon skällde mestadels idag. Så hon blev lite hes tillåmed. Hon fick hoppa, krypa och göra lite inkallningar. Tokan...


Har inte sett någon uggla, inte någon gång. Men idag såg jag TVÅ! Coolt. När jag åkte hem från klubben satt något vid vägkanten. Bromsade för jag trodde det var en hare. De är ju lite stirriga så jag tänkte att den snart skulle springa sin kos. Men då såg jag att det var en pippi! En uggla. Tror att det var det åtminstonde. Jätte fin! Efter tre fyra kilometer på samma väg fick jag nita! Precis framför bilen flyger en skit stor, jätte vacker uggla! Herregud! Är det nåt på gång?? Kan det ha varit nåt annat? Det såg iallafall ut som ugglor, jag är säker på det.. det var häftigt.


Idag slutade min jobbar kompis Anneli. Vi kommer att sakna henne till tusen. Hur ska det gå utan henne?


Nu ska jag krama min Tobbe. Han är den bästa människan som finns! :)

Av Kattis - 10 april 2008 06:18

Trodde det skulle bli bättre väder idag, det sa tidningen, men tydligen inte. Kanske ändrar sig under dagen.. Nemo är som tur bättre i sin mage. Han mår prima. Klippte Nemo igår kväll. Han blev jätte fin. Hans öron ser mycket mindre ut och han ser lite mer elegant ut idag. Hoppas det röda i hans öron försvinner annars blir det ett snack med nån veterinär.

Idag jobbar min jobbar kompis Anneli sin sista dag. Hon ska flytta norrut. Kommer att sakna henne jätte mycket. Som tur  är kanske hon vikarierar lite i sommar. Det blir tufft utan henne, tror jag. Nu är det frukost, sen sticker vi till jobbet! 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards