Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Kattis - 6 maj 2008 21:49

...........skulle ha gått å sussat för länge sen men det dök upp nåt annat. Min farmor ringde. Hon fyller år i sommar, 80 år, och hon ville veta om vi skulle komma för det var nån överraskning på gång. Vad kan det vara? Blir så nyfiken. Tobbe och jag har börjat leta bil. Min V40 har varit med ett tag och därför tyckte Tobbe att en nyare bil vore nog bra. Jag vill inte ha nån fin bil men han menar på att det är bäst att ha det så att den alltid funkar.....och det ligger nåt i det. Jag kan inte nåt om bilar, tänk om kärran pajjar? Vi får se vad som dyker upp. Lilla jag har lite önskemål, sambon med.

Jag vill ju ha en kombi så att hundarna får plats. Och ny bil=ny hundbur= jätte dyrt. Vi får se hur det blir med det. Jag vill ju bli miljonär.....men tror knappast det kommer att inträffa. Jag skojjade till det lite och beställde en foto almanacka. Men fina hund motiv. På mina EGNA djur såklart! Den ska jag nog ha på jobbet. Tror det blir en fin almanacka.

Nu ska jag krypa till kojs. I natt låg både Wilma och Nemo på mig och sov...mysigt...njaa ja vet inte det ja....

Av Kattis - 6 maj 2008 06:13

Klockan ringde lite senare i morse, tänkte att lite sovmorgon måste man ju få ibland. Hundarna och jag tog en mycket kortare morgon runda än vanligt. Är så otroligt trött, så trist. Fick veta av Åsa att det varit en grävling på tomten härom dagen. Men fy! Bara några meter från huset. Undrar var den bor nånstans? Under huset kanske?? Ja inte vet jag...

Det första som hände i morse var att det travade ett rådjur på vägen bara ca 50 meter framför oss. Fina djur. Jag stannade för att den inte skulle bli så rädd. Men Nemo förstörde det hela. När han fik syn på den så gjorde han som han brukar i lite spända situationer. Han gnisslade som en rostig gammal dörr och burrade upp värstaste raggen! Rådjuret försvann på två sekunder ungefär....Wilma fattade noll. Tobbe och jag ska åka på semester i sommar. Nu är det bokat och klart. Till Öland. Det ska bli jätte kul. Vi ska låna husvagn och dra iväg en vecka. Vi ska åka tillsammans med syrran och hennes familj. Det är bra att åka iväg o ha det bra, ta det lungt. Är Tobbe hemma är det ju så lätt att det dyker upp jobb hit och dit.


Nu ska vi snart åka till det alltid lika skojiga arbetet! Tjoflöjt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards