Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Kattis - 14 maj 2008 21:17

...........är fasligt långa dom. Men jag och Carina åkte ut till spåren idag igen. Jag gick mitt spår och la ut apporter till Tonic. Men jag förvirrade bort mig, hittade inte en vinkel så jag fick anta att det var vinkeln och sen så hittade jag inte spets vinkeln, det var enklare förra gången jag gick ut spåret. Spåret låg nästan 1½ timma, under tiden åkte vi upp på den "förjävliga" skogsbilvägen till Carinas spår. Vi tog Carinas bil eftersom min inte är den samme längre. Jag har ju en sån där raggar bil som är sänkt och sånt så den gillar inte steniga gropiga skogsvägar......då kan den bli tillfälligt skev... Ja ja Carinas spår gick bra. Inga grisar av vild sort där inte. Men det var spår i backen efter dem där de bökat en massa. Hundarna fick följa med och de tyckte att det var toppen att lubba runt efter oss.


Sen åkte vi tillbaka till spåret som jag lagt ut apporter i. Och Carina o hennes super duktiga golden retriever Tonic fixar spåret galant. Helt fantastiskt roligt! Guud vad de är duktiga! Kan ni förstå, hur bra måste det inte kännas att vara så bra? Jag och Nemo ska också bli så duktiga som Carina och Tonic. Attans vad coolt! Själv gick jag efter dem i spåret och redde ut missen med spets vinkeln och den första vinkeln som jag inte fatta nåt av. Tyvärr blev Tonic nog störd av mig, taskiga jag men det är ju bara ett bevis på hur bra den jycken är.


I morgon ska Carina lägga ett lägre spår till mig och Nemo. Skulle ha tränat för Mia i morrn. Men först ringde Veronica och berättade att Visa var sjuk igen. Så ledsamt att höra! Jag hoppas av hela mitt hjärta såklart att lilla fialottan blir frisk snart! De hade precis börjat tävla och allt gick så bra. Men nu är Visa trött. Och Veronica vet inte vad som är fel. Så de ska till veterinären. Sen fick jag ett sms från Mia att hon inte kunde. Så då blidde det ingen träning. Jag har tagit en semester dag på fredag. Då ska träna! Ser vi fram emot! Ser fram emot morgondagens spår också.


Ska försöka sätta in bild på nya bilen inom kort....kanske till helgen. Den är väldigt röd och fin.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards