Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Kattis - 9 maj 2008 20:25

Villken värme det är ute! Sommar värme. Härligt. Synd bara att jag är så blek som en gigantisk ipren tablett...Solarie kan va att tänka på....

Har jobbat idag. Marit och jag fick ett antal hysteriska skratt anfall för vi var lite trötta. Men det är härligt att ha så underbara jobbar kompisar som jag har turen att ha! Skönt att det är fredag, i morrn bitti ska jag sova. Men antagligen inte min svarta hund. Han är ju van att gå upp före fem. Han brukar komma upp i sängen och trycka upp en socka, modell använd, i mitt tryne. Verkligen det man behöver en tidig helg morgon...Men å andra sidan så skulle det vara tomt och trist om han inte kom och sa godmorgon till mig på sitt lilla vis.


Har varit ut och kört lite uppletande nu ikväll. Carina ville ha lite hjälp med att lägga ut grejjor till Tonic. Jag tog med två saker. Två "tråkiga" saker. Tonic gillar att ha saker. Så därför bad Carina mig att ta två lite tristare grejjor. Han var jäkligt duktig. Letade på bra. Men det var dåligt med vind. Men det mäktes på honom att det var varmt, det gick inte lika kvickt som vanligt. Men när Carina skickade honom första gången sprang han tillbaka upp på vägen och Nemo gjorde likadant när det var hans tur. Säkert en sån där snygg tjej som gått där. Nemo hittar mycket intressant kiss....snusk putte! Nemo jobbade också på skita bra, han hittade en bonus grej i rutan med! En socka. Han blev lite fundersam först och var tvungen att springa runt en stor sten? innan han lämnade av den hos mig. Jag trodde först det var typ en död igelkott eller nåt. Men blev glad ändå såklart. På tredje och sista skicket var han trött så då hjälpte jag honom att lyckas genom att gå ut och peta på grejjen. Duttig pojk!


Lilla brukshunden Wilma fick också vara med till skogs. För henne blev det ett enormt område att leta på. På första skicket skällde hon av iver på vägen ut. Hon for runt som en liten vessla. Andra skicket blev lite jobbigare. Då snubblade hon över en tuva med gräs och höll på att trassla in sig. Men hon snurrade runt lite så det fixade till sig, pust! Villken tur! Sista skicket var Wilma trött men hon letade på hela tiden. Kanon!


Jo, jag har gjort det! Köpt ny bil. En röd Volvo V50. Men jag får inte hämta den förränn nästa vecka.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards