Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Kattis - 22 maj 2008 21:49

Mia ringde tidigare idag. Vi träffades och la ut spår till varann. Hon la ett till Nemo med tre pinnar plus ett slut ca 400-500 m långt. Det gick jätte bra!!!! Han fixade spåret galant. Bra tempo när någon annan lagt spåret. Mer intensitet tyckte både Mia och jag. Är jätte nöjd. Mia sa också att det han behöver är spårkondition. Resten är liksom inget att orda om. Nu är det välbehövlig vila som gäller för mitt svarta yrväder!


Sen var det ju mitt spår som jag la ut till Puma.... Förra gången jag la spår till henne blev ett ett kul spår tyckte Mia. Den här gången blev det ett konstigt spår.....tyckte jag åtminstonde. Jag la ut tre plus ett slut . När jag gick där i spåret satt det redan orange snitslar i träden. Oj! ett spår som någon lagt ut. Ringde till Mia och frågade om jag verkligen skulle fortsätta. Självklart! sa hon, det blir ju bara lite mer arbete för hunden. Så jag knatade vidare.... Puma är duktig på att spåra (konstigt va??). Hon var väldigt vad ska man säga....svajjig till en början och for mer som en loska fram och tillbaka. Men hade hela tiden koll på spåret. Efter första vinkeln blev hon mer lugn. Det är så häftigt att se andra i arbete! Puma levererar apporterna så fint tycker jag!  TACK Mia för att du ville träna med mig!!!!!

Veronica kunde inte vara med eftersom Visa inte är riktigt kry än. Men på bättrings vägen. Det är hennes fästing sjukdom som spökar. Hoppas de kan vara med nästa gång! Nu ska vi ta det luuuungt!!!!!!!!!!!!!!! Har forit omkring hela veckan. Det är sååå roligt att träna! Men som sagt nu ska Nemo få vila. Tur att jag har en till hund att träna med. I morron blir det nog lilla skruttans tur att spåra! Ha det bra!

Av Kattis - 22 maj 2008 16:56

..........planeringen gick inte som jag tänkt. Ska träna lite idag med. Sen ska han få vila helt å hållet. Idag på lunchen gick vi med våra "stallkompisar". Alltid trevligt med sällskap. Längre bort gick en person med fyra stycken collies! Wilma stannade till och började ta sats att springa dit. Hon gillar collisar. Eftersom hon var daghund hos Carina när hon var ung. Carina hade två collisar då, Jacko och Zimba. Fick ropa "STAAAANNNAAAAA!!!!! till henne. Wilma stannade och tänkte nog en stund. Sen kom hon tillbaka. Detta har hänt flera gånger, hon reagerar jätte mycket. Nånting måste hon ju tänkt eller förknippat med situationen? Tror inte ni det??? Hon har nog fina minnen tror jag......



Brorsan ringde och ville käka lunch. Men han ringde för sent, så synd! Jag hade redan käkat en massa pankisar när han ringde. Han är lastbilschaufför. Jobbar i Stockholm men han har körningar både här och där. Ja nu ska jag gå ut en sväng med mina jyckar!

Av Kattis - 22 maj 2008 06:09

Klockan skulle ringa klockan tio i fem i morse men jag vaknade innan. Skönt att slippa höra eländet. Trots att jag somnade sent igår så var jag pigg i morse. När jag vaknade var nästan det första jag tänkte på hur bra det gick på träningen igår! En sån känsla! Härligt! Idag ska Nemo få vila från träning tror jag. I morrn med...Det kan behövas. Det luktade regn ute i morse, så friskt och svalt. Wilma hittade en baguette modell jätte sunkig under en gran. Hon smaskade i sig den fort som fanken. Snuskfialotta! Nu är det dags att dra!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards