Alla inlägg under oktober 2007

Av Kattis - 3 oktober 2007 16:20

Åkte hem tidigare idag. Eftersom mina små svarta var hemma själva. De kom yrvakna springades till dörren när jag kom hem. Nemo hoppade upp på mig och sträckte ut sin låååånga kropp och gäääspade stort! -Godmorgon mamms, var har du varit? Wilma började hoppa omkring efter en stund. Tog en socka och sprang omkring med den.

Gick på en promenad. Sen blev det ett varv i påret. Men vad segt det var idag igen.... Wilma tyckte att det var roligare än vad jag tyckte, då är något knasigt. Kanske är jag trött?


Imorgon är det kanel bullens dag eller nåt sådant, tror jag, eller e de ida? Ska jag bjuda mina jobbar kompisar på bulle? De skulle ju vara trevligt med bulle till kaffet.


Snart ska jag till brukshund klubben. Styrelsemöte. Hade velat träna. Men det är bara att isolera jyckarna ett tag. Blää vad trist. Dumma kennelhosta. Men det går ju att träna själv, men ibland saknar man ju nån att träna med.


Av Kattis - 2 oktober 2007 15:35

Jaha då var det dags för nästa skit på schemat. Kennelhosta. Nu blir det ingen träning på mycket länge. Fy vad trist. Nu som allt börjar gå åt rätt håll. Nemo har klarat sig vad jag vet. Wilma hostade lite förra veckan. Men jag reagerade inte på det, de är pigga som vanligt. Hosta kan man ju göra lite då och då trots att man är en hund. Men lilla Wilma har nog haft en släng av riktiga hund sjukan! -Mamms, var är min medicin? Jag måste ha sån där låtsas medicin som jag fick när Nemo var sjuk tycker Wilma. Nemo kan ju ha varit drabbad men inte visat några symtom. Bläää!!!

Det var när jag fick veta att flera hundar på jobbet varit hostiga som det gick upp ett ljus. Ahaa! Det kanske var därför hon hostade. Tur att de inte blivit dåliga iallafall.


Tydligen har det brakat loss med Kennelhosta i Uppsala. Det sprider sig nog väldigt lätt. Och särskilt när man inte märker att ens vovve bär på dessa baciller. Vi får väl hålla oss till oss själva några veckor framöver. Kul....verkligen...


Jag har ett jätte enormt sug efter godis idag, men icke! Jag ska inte äta snask. Men det skulle vara gott med en snickers eller nån annan choklad.... Jag har nog vätske brist. Ååå vad gott det ska bli med vatten! Måste ju tänka på min nya figur. Kan inte äta godis då. Inte så mycket iallafall. Bara lite...ibland....





Av Kattis - 1 oktober 2007 16:11

Tjo hoo! I kväll är det spinning. Jag passar på att tjoa innan, för jag tror att jag kommer vara slut efter det passet. Då orkar jag nog inte säga så mycket. Igår skojade jag till det och tonade håret. Jag gillar inte min original färg, råttfärgat med grå spretiga strån här och var. Så nu är barret mera brunt, ser mycket bättre ut.


Trots att Ullis har flyttat så fortsätter jag min ibland hysteriska motion. Promenerar, springer och går på gymmet. Jag tycker själv att jag är duktig. tur att jag har min syrra, hon är som mig. Ihärdig. Vi har alltid så himla roligt. Jag har fixat en till tränings kompis. Det ska bli roligt att träna med henne med. Man behöver någon att träna tillsammans med. Annars är det lätt att man "inte orkar" eller "inte har tid".


Hare bra!


Några timmar senare:

Så, nu har jag kommit hem från spinningen! Jädrans villket pass det var. Men det känns bra efteråt. Det var jätte bra musik. Tog i som en tok! Svetten bara rann. Åhh vad jag är duktig. Om någon dag eller så är det dags igen. Nu jäklar ska det bli träna av! Det är så roligt. Jag har gjort någonting annat bra också. Men det tar jag en annan dag. Nyfiken? Hihihi.......

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards