Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

ÅKTE TILL KLUBBEN EN STUND

Av Kattis - 29 mars 2008 18:09

På eftermiddagen tog jag med mig vovvarna och åkte till klubben. Skulle träna lite med Nemo var tanken....men det gick inget vidare tyvärr. Tränade lite halter och sen lite fritt hopp. Sen körde vi en ruta på skoj och på andra skicket gick det kanon, men första skicket fatta han noll. Tänkte att jag skulle hoppa lite hinder med Wilma. Så jag ställde fram däcket och ett hopp hinder. Wilma är väldigt duktig på agility. Hon tycker det är jätte roligt, särskilt rolig är köttbullarna me..... Nemo fick prova agility han också. Jisses vad han tyckte det va skoj! Han hoppade  lite hursom han....


Börjar få panik nu. Snart är det tävling och lydnaden går inget vidare. Hur ska jag få till framförgåendet? Jag provade idag när jag var på klubben. Han går jätte fint före, men sen då när han ska stanna då vänder han om och undrar vad han ska göra härnäst... Sen har jag kommit på en sak till. Jag måste träffa lite hundfolk! Bli inspirerad av att träna. Ska ifortsättningen bara träna varannan torsdag för Mia då blir varannan torsdag ledig till torsdags träning....det var så länge sen! Min tränings kompis Veronica tävlade idag, tyvärr nollade de läggande under gång så det blev inget LP1 utan ett andra pris. Synd! Vissa dagar är så helt enkelt. Men nu är även hon sugen på att köra brukset....roligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards