Direktlänk till inlägg 27 april 2008

KALAS OCH TRÄNING

Av Kattis - 27 april 2008 17:56

Åkte till brorsan, hans lilla dotter Ronja fyllde tre år. Mina övriga syskon kom, förutom syrran hon jobbade idag, alltid kul att träffa mina söta brorsor. Gulligt är det med ungar men det märks att man inte har några själv för man blir lite trött i huvve efter ett tag. Ska vara djur vakt åt brorsan när de åker bort några dagar nästa vecka. De har en liten kanin, katter och jätte söta hönor. Deras hönor är jätte fina, en del är små andra stora. Tuppar har de några med. Ska nog smuggla med mig kameran när jag är där och fota dem lite. Om jag bor på landet nån gång ska vi ha hönor! Tycker de är så charmiga! Blir ju personliga på nåt vis med. Ska vara djur vakt åt syrran med, två marsvin, nästa vecka.


Åkte sen ut till klubben och tränade en stund. Nemo fick träna lite kryp, som inte gick någe bra från början när han var så laddad. Så då blev det lite budförings träning. Carina var mottagare. Sen gick krypet mycket bättre. Framförgående träning vart det me! Hjälpte Carina med att vara "grupp" på framåtsändandet. Den andra delen av "gruppen" var en gigantisk kon. De har tränat mycket på momentet. Jag vet ju inte riktigt hur de ska vara men jag tycker att det såg skita bra ut. Sen tränade vi hoppet. Som ju är MYCKET högre i brukset. Först provade vi på 80 och det funkade bra. Sen testade vi 90. Nemo hoppade som en liten svart kisse över hindret. Väldigt spänstigt såg det ut! Själv tyckte jag att det såg läskigt högt ut och tänkte att Nemo nog skulle fastna med ett ben eller så och trilla handlöst i backen. Men inte då! Tonic hoppar lätt som en plätt han med!


Sen så tog jag ut Wilma. Vi drog ner till agility planen. Tränade en massa hinder och det blev lite hur som helst. Tänkte att vi skulle öva på höger handling idag. Hon är ju bara lydnads tränad så det blev jätte svårt för henne, för mig med! Hon förstod inte alls vad jag höll på med utan skällde ut mig och satte sig fint fot på vänster sida. Hur jag än gjorde så hamnade hon på vänster sida. Provade slalom från höger men det blev också på tok för svårt idag. Men vi hade skoj. Wilma är en klok liten hund och går inte på vad som helst alla gånger! Mattes lilla pluttaskrutta! Vi får fortsätta träna och hoppas att vi får till det med höger handlingen, nån dag ska det väl gå!

Nu är det bara motionen kvar idag! Nu går vi på lång runda! Hejsvejs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards