Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Kattis - 13 februari 2008 20:23

Jag och Anna träffades på UBK nu ikväll. Där tränade vi lydnad. Vi båda var väldigt nöjda när vi åkte hem. Det gick super bra idag! Det var så roligt. Jag och Nemo tränade först lite höger svängar och höger halter. Anna talade om hur vi skulle gå. Det gick bra. Han blir lite ivrig och tränger. Men det beror också på att jag är så fasansfullt slarvig ibland. Har bollar, pipisar godis i alla fickor på jackan och i byxorna. Alla grejjorna får inte riktigt plats och ibland sticker det ut en godispåse eller nåt ....måste nog skaffa en väst eller så...tokigt då måste jag köpa nåt nytt...hund pryl...mmm...det e kul..


Vi gjorde även några rutor. Som jag är helnöjd med. Gjorde som så att jag gick in i rutan de första gångerna innan jag skickade. För att påminna. Han gjorde det kanon fint. Varför gick det inte i Bro-Håbo? Gjorde några inkallande med ställande. Det momentet känns som om vi är på nybörjar stadiet (mitt hat moment) med just nu. Men vi fick till det till slut. Vad gjorde vi mer...hmmm...Jo! Två hopp över hindret blev det med.


Det gick som sagt bra för Anna och Buzy med. Jädrans villket snyggt fotgående det hade idag. Anna gick och jag kommenderade. I början pep Buzy och trängde en del. Men efter ett tag när Anna gått en stund ,höger vänster, helt om ,mm så liksom föll bitarna på plats. Hon rättade till sig själv och gick hur jädrans bra som helst! Jag sa att nästa gång ska video kameran med. Det är nyttigt att filma och se det där som gick så där bra! Jätte  kul. Anna tränade också rutan. Vi gjorde även en budföring. Buzy tjuvade bara en gång och det var mitt fel. Jag väntade för länge ,och det var inte smart av mig tänkte den kloka schäfern!

Summan av alltihopa så gick det jätte bra med träningen idag. Och villket väder! Som vår. Visserligen är det ju mörkt ute men man känner det där våriga i luften. (Tack Carina! Vi hittade knappen till lyset sen.....) Vi avslutade med en ganska lång men lyckad platsliggning.


Nu är Nemo jätte trött. Ska sätta mig framför tv:n och gosa med Wilma en stund. Hon fick inte vara med å träna idag ju.  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards