Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Kattis - 29 februari 2008 22:13

Efter jobbet åkte jag och hundarna hem till Jenny och Troja. Jenny var inte hemma när vi kom så vi tog en runda i skogen. Det var spännande tyckte voffsingarna. På vägen sprang det en Cavalier ut från en tomt. Nemo började genast gruffa resa ragg och bete sig illa gnissla morra och låta, skutta runt i kopplet. Till en början gick jag bara för jag tänkte att det kan ju bli en himlans jobbig situation. Men sen tänkte jag att va fanken vad håller jag på med! Så jag tog i med min allra barskaste stämma och läste en mycket lång och otrevlig finsk historia för min svarta och just då dumma hund! Han ska ju inte göra så. Självklart för alla andra, inte alltid för mig. Det är så mycket man kan göra nåt åt stället för att se det som ett problem. Vi har ju problem så då måste vi göra nåt åt dem. Det är roligt eftersom det gör susen. Inte nog med det. När vi gått färdigt och var på väg tillbaka hem till Jenny så mötte vi en person med tre jyckar. Då sa inte Nemo ett knyst! Han tog åt sig av min tillsägelse. Kan tillägga att Wilma skötte sig exemplariskt när jag ryade på Nemo. Tyvärr tar hon nog åt sig lite, annars skulle hon inte bry sig tror jag. Hon behöver inte såna tillsägelser enligt henne själv!


Tobbe är på krogen idag. Hoppas han inte blir överförfriskad så han mår dåligt i morgon. Vi ska till huvudstaden och gå på teater. Då kommer jag bli ganska arg på honom kan jag säga....


Han påtalat för honom att jag vill flytta. Hela kåken vimmlar av möss. Det är så jävla äckligt. Vad ska man göra? Anticimex??? Katt??? Jag vill ha katt men Tobbe gillar inte katter. Han säger att de bara rivs med klossingarna. Ska önska mig en katt när jag fyller år. Jag vet precis hur jag skulle villja att kissen såg ut, men jag vet inte vad färgen heter. En bondkatt. Tabby, tigrerad? Ähh minns inte vad det hette. Fint tecknade är de iallafall. Ska ta reda på det.


Satan. Tobbe smsade. Måste nog hämta honom inatt i stan. Bläääää...Vill sussa. Ska upp tidigt i morgon. Vi ska träna rapport. Det ska bli jätte kul. Gonatt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards