Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Kattis - 26 februari 2008 20:38

Nu har vi varit ut ett bra tag. Det regnar och är kallt ute. Upptäckte idag när jag var sen hem från jobbet att det faktiskt är ljust mycket längre, lååångt efter fem åtminstonde. Tobbe spelar badminton i dag med sina polare. Var är mina polare som vill spela det med mig ra? Hmm....


Det är roligt på promenaderna numer. Jag är benhård med vardags lydnaden. Känns bra. Han gör precis och nästan jämt som jag säger och gör han inte det blir det en ful finsk ramsa! Wilma passar sig för fula finska ramsor. Inget hon vill beblanda sig med. Hon tassar brevid mig och gör inga utsvävningar. Kan bero på regnet också! Hon fick spunk när vi kom in for runt som en loska i hela min säng. Tack! Det lär värma när jag ska sova! Tur att hon inte är så stor och inte blir så skitig som vissa andra. Nemo ville nog träna idag. Men icke! Jag är benhård där med. Är det träningsvila så är det. Då får man banne mej stå ut med lite trist tillvaro. Nu ska jag plocka ur och i diskmaskin! Tjolahopp å hej!

Av Kattis - 26 februari 2008 18:31

Idag är jag trött och grinig. Kom nyss hem från jobbet. Vill bara sova. Hur kul liv e de ra?? Blir deppad. Ska ta en långis med vovvarna nu sen ska vi titta på tv. Det är bra att de har träningsvila just nu.


Jag tycker att det är kul att min brorsa skaffat hund. Men jag tror nog att de kan tycka att jag lägger mig i. Inte min mening...men det är så svårt att låta bli. Hoppas att det blir bra bara. De har haft jycke förut men de har inte funkat så bra vad jag har förstått. Och jag hoppas verkligen att de går kurser och gör en massa kul med hunden så den får ett bra hund liv. Visste inte ett dugg om hundar när jag skaffade Wilma. Oseriöst av mig. Men vi började tidigt på valpkurs. Och då upptäckte jag att detta var helt fantastiskt, jätte kul och jag lärde mig massor! Det bästa jag gjort va att skaffa hund.


Har läst lite och frågat folk om den rasen. De ska vara ganska speciella. Men underbara på sitt vis såklart. Undrar varför de valde den rasen och om de valde ras? Måste jag ta reda på. De har tydligen en ganska stark jakt instinkt läste jag. Men de är väldigt fina. Nu ska jag gå ut med vovvarna. Det lär inte gå fort fram idag inte, det regnar. Wilma hatar regn. Det gör förresten Besenjisar också läste jag. De gillar varken att bli blöta eller smutsiga. Kanske ska jag åka förbi dem i helgen....en valp vill man ju inte missa....


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards