Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Kattis - 20 februari 2008 19:19

Klockan fyra i morse vaknade jag av att Wilma skällde som en tok. Tobbe gick upp och tittade efter vad som stod på. Hon satt bara och skällde i soffan ut genom fönstret. Inget märkvärdigt egentligen. Tänkte att hon nog skällde på rådjuren utanför fönstret. Vi upptäckte ju inget särskilt så vi somnade om. Strax före fem var det dax igen. När jag gick upp och ut med hundarna försvann Wilma på tomten. Nemo och jag gick tillbaka för att leta efter henne. Hon hade lagt sig på gräsmattan. Stackars Wilma hade ont i magen! Hon vågar inte bajja då. Utan kurar ihop sig till en liten boll. Stannade en stund på gräsmattan. Sen sa jag att vi nog skulle gå in. Det tyckte hon var en bra ide. Hon hoppade upp hos husse i sängen, det blev till att gå själv med Nemo. När vi kom hem gick vi ut igen jag och Wilma, men hon ville ändå inte göra nåt ute. Ibland är hon hopplös. Hon håller sig tills det....svämmar över.  Hon tycker det är otäckt att vara dålig i magen. Hon har varit sån sen hon var ett år ungefär, då fick hon en borrelia infektion som satte sig på magen. Det tog mycket lång tid innan de kom på vad det var för fel. Nu har hon varit frisk i många år. Men det händer ju att de av nån orsak (äckelpäckel i naturen)blir magsjuka eller får tarm störningar nån gång om året eller så. Ja, åtminstonde händer det henne, för hela hon är som en sanitär olägenhet ibland! Husse har varit gullig och tagit hand om henne idag. Nu är hon bra i magen igen. Hon ska få mat i morgon bitti. Det är bra för lilla magen att vila sig efter ett sånt här trauma.


Har tränat lite med Nemo. Tog med mig lite pick och pack och begav mig tillsammans med Nemo till en upplyst fotbollsplan. Där ställde jag upp en ruta. Brevid ett fotbollsmål och sen placerade jag lite saker på andra sidan av rutan. För att träna lite av det som hände i Bro-Håbo...... Satte fast ett snöre på hans favvo pipis för att kunna leka lite jaktlek när vi tränade läggande, det tyckte han var typ jätte skojigt. Men det känns som om ett LPII är omöjligt just nu! Hur f-n ska det gå till? Dessutom är det träligt på jobbet just nu. Det gör mig helt slut.


Tänk om jag fick bli hemma fru! Då kunde jag laga mat och baka varje dag & städa och pyssla. Ha mer tid med hundarna och mig själv. Känns som om tiden bara forsar iväg just nu. Till villken nytta?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards