Alla inlägg den 16 september 2008

Av Kattis - 16 september 2008 21:27

.......det blev mer promenerande i kväll. Ida messade och frågade om vi skulle ta en runda. Självklart! Det är så roligt med promenad sällskap, särskilt när det är mörkt ute. Så vi spatserade runt i ca 50 minuter ganska raskt. Wilma ville hänga med, otroligt! Sen kollade jag på Sjukhuset på trean, jisses amalia! Sara var med där. Såg ni det? ni som vet vem hon är, jätte roligt tyckte jag då ra. Natti!

Av Kattis - 16 september 2008 18:37

Idag åkte jag hem tidigare från jobbet. Det var en sån dag, började tidigt slutade tidigare. Underbart! Så då passade jag på att ta en sväng med jyckarna. Ovanligt va? Gör jag nå't annat? Näää inte så mycket annat nej... Tänkte att vi skulle ta en sväng till skogs. Vi var ute och promenerade raskt i 2 ½ timma. Jag är så slut nu så det finns inga ord knappt. När vi gått i ca en timme skulle vi gå längs stora vägen en bit. Då var Wilma tvungen att ha koppel på sig eftersom det var ganska mycket trafik. I vanlig ordning är jag slarvig med koppel, de hänger mest hemma på kroken i hallen.... Så jag hade bara ett retriever koppel i jackfickan. Wilma fick ha det eftersom Nemo kan gå vid sidan så fint om man ber honom. Hursom så var Wilma trött och hatar ju som bekant att ha det förbannade snöret runt halsen så hon kom på att hon absolut inte kunde gå. Hennes tassar blev akut sjuka och hennes huvud slutade att fungera plötsligt. För att komma hem måsta hon nog åka ambulans eller så..... efter lite ihärdigt tjatande från min sida fick jag nog. Sa åt henne på skarpen. Men nää, tänk då blev hon ännu sämre! Ungefär som en vissen blomma...Vi tog en paus.........men det hjälpte inte. Så eftersom jag började bli trött på eländet så tog jag den lilla hunden under armen och fick bära henne typ två kilometer. Ja, jag satte ner henne efter de första två-tre hundra metrarna. Den lilla hunden är som en koloss att bära på, särskilt när hon var såhär trött! Hon riktigt mös under min arm och passade nog på att ha det riktigt slappt! Hon vägrade fortfarande att gå när jag släppte ner henne. Lilla loppan vet hur hon ska ta sin matte, alltid! Om hon vore människa skulle hon garva åt mig. Jag måsta vara den mest lättlurade matten. Stånk. Sen kom vi till skogen. Då tog jag av kopplet och satte ner henne igen. Då passade hon på att gäspa och stretcha och sen var det full rulle hem!


Tobbe ska spela match idag. Innebandy, mot en tjejlag! Ha ha det tycker jag e roligt. Särskilt om de förlorar....han är en ganska dålig förlorare min Tobbe. Men jag hoppas såklart att de vinner matchen. Jag ska försöka hålla mig vaken till den nya serien som börjar på fyran klockan nio. Verkar bra tycker jag. Ha en bra kväll!

Av Kattis - 16 september 2008 18:19

Jaha se där ja......vi har blivit utmanade av Helena.


Fem saker jag har i frysen:

Bacon, falukorv, blodpudding, köttfärs, räkor

Fem saker jag har i garderoben:

Byxor, underkläder, en plattång, sockor, linnen

Fem saker jag har i badrums skåpet:

Rakhyvlar, mascara, tandtråd, nagelsax, hårspray

Fem personer jag utmanar:

Sussi, Stefan, Leffe, Carina, och Linda.....



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards