Alla inlägg den 23 september 2008

Av Kattis - 23 september 2008 21:06

Är nyss hemkommen från Tierp och första kurstillfället på sök kursen, det var teori idag. Tomas gick igenom från grunden hur saker och ting går till  och utrustning mm. Jag tror att vi är sju stycken på kursen och det verkar vara ett mycket trevligt gäng med människor och hundar som är på olika nivå. Det verkar inte så förskräckligt svårt med sök ändå. Jag tror att det kommer gå bra. Nemo tycker ju att det är så roligt, det lilla vi har provat på. Tyvärr så missar jag första tillfället med Nemo pga hans tass skada. Men Wilma har sån tur att hon ska få hoppa in. Jag hoppas hon visar sig från sin bästa sida så att de får se vilken skogsmulle hon är.... Det känns toppen att gå den här kursen. Den kommer att ge mig massor. Sen är det en del jag inte fattar ...... ganska mycket......men det ger sig säkert med tiden.


Har precis gett Nemo lite omvårdnad. Gjort rent såret och lagt på salva. Han tycker det är onödigt att ligga still och gör allt för att slippa. Meningen är att salvan ska få ligga på i tio minuter. Men se det har Nemo inte tid till.....men han lyckades ligga still i fem åtminstonde. Han tycker att salvan smakar mumma och sträcker ut sin långa tunga för att råka komma åt lite salva. Han har en väldigt lång och besvärlig tunga ibland.... Men sen låter han tassen vara ifred. Mockasinen har han också på sig utan problem, men det är svårt att få den att sitta kvar ute. Vi tejpar och grejar så det håller en stund åtminstonde. I natt får det nog bli tratt.......fåntratt.


Nu ska vi sussa! Go natt........................

Av Kattis - 23 september 2008 16:22

Jag har fått hjälp av Ida idag. Hon har haft Nemo hemma hos sig när jag jobbade. Jag slutade tidigare från jobbet och har varit till apoteket och inhandlat diverse bra att ha grejjor för omvårdnad av skadad Nemo tass. Sen åkte jag och avbokade veckans träning. Så trist.... Köpte också en mockasin till Nemo som han ska ha när vi går på promenad. Han ser lite ut som en räddningshund med sin fina gula toffel! Jag vägrar ha honom stilla och han är pigg som en mört och tassen ser efter omständigheterna väldigt fin ut. Så lite små rundor ska han få. Vi får känna efter hur det känns helt enkelt. Han har tyckt att det har varit lite ledsamt att vara ifrån mig idag. Men nu har jag plockat fram tratten så i morrn ska han få följa med till jobbet som vanligt. Wilma har ju varit själv på jobbet idag, det tyckte hon var vrål trist.....så hon har saknat honom en smula tror jag. Har köpt smaskiga ben, grisknorrar, som hundarna ska få i kväll när jag åker på sök kursen. Den börjar ju idag. Nu ska jag hjälpa Tobbe med käket. Ha en bra dag allihopa!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards