Alla inlägg den 22 september 2008

Av Kattis - 22 september 2008 21:56

........men Nemo är orolig. Gnäller och är ledsen. Han har nog ont i sin lilla tass stackarn. Wilma och jag har varit ut och promenerat med Ida och Molly. Trevligt att komma ut. Men alltid lika trist utan mitt svarta yrväder, vad är promenaderna utan honom? I morgon bitti ska jag försöka byta bandage. Det verkas knivigt att få det att sitta kvar på tassen....får se om jag lyckas. Ska sticka till apoteket och inhandla bla en sko så att han kan ut och gå utan att det blir en massa smuts i dynan. Som tur är så fick jag låna lite bandage saker av Ida sålänge, hon är djursjukvårdare. Sen är det bara att försöka ha humöret på topp så kommer det att ordna sig. Ha det bra allihopa och GoNatt!!

Av Kattis - 22 september 2008 18:06

När jag kom hem idag (jobbade kortdag) så var Nemo jätte halt! såg till min förskräckelse att han hade en skärsår på höger baks ena trampdyna. Ja det var bara att ringa runt till veterinärer. Fick tag på Hellström's. Och vi fick komma på en gång. Han fick lugnande och jag låg och kollade hans andning hela tiden. Är så rädd att han ska sluta andas. Samma sak varenda gång, han har ju varit sövd ett antal gånger. Histiocytom, skadad klokapsel, nybildningen i munnen..... Jag är lika livrädd varje gång. Sköterskorna rakade tassen och gjorde rent. Sen kom Niclas, veterinären, och petade bort smuts och tittade noga. Fyra stygn och en konvalecent hund! Om ca 12 dagar ska stygnen tas bort. Faaaaan! Rent ut sagt. Träningar, sök kursen! Jävla skit. Men jag tänker gå sök kursen ändå. Ska prata med dem och höra vad jag ska göra. Kanske får jag vara med utan hund eller kanske får Wilma vara med som "stand in" den första gången? Nu har Nemo bandage och är loj och jätte trött. Han har fått en fleece filt att sussa på. Mattes hjärta.....


Vill passa på att tacka er som kastar glasflaskor på gångvägarna!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards