Alla inlägg den 21 september 2008

Av Kattis - 21 september 2008 20:14

Nu har jag anmält oss till två stycken tävlingar, lydnads klassII. Hoppas att vi kan lyckas skrapa ihop det där Lp:t. Det skulle vara så roligt ju...... senare i oktober ska vi tävla... Tjohoo!!!!!! Lääääängtar! Klass III momenten måsta vi träna mer på, vissa saker sitter inte alls. Därför ska vi försöka oss på ett LP, hade inte tänkt det från början men det dröjer innan vi kan tävla annars. Jag vill vara säker på att vi kan innan jag går ut och tävlar. Och tvåan ska minsann gå. Vi har ju ett första pris på 185p. Sen har vi ju tre tävlingar efter det i tvåan där vi fick andra pris runt 152-153 poäng. Mindre roligt. Men det var nog så att han ledsnade tror jag. Om hans matte kunde ta och skärpa sig och inte bli så nervös skulle det nog gå bättre.... Men jag vet att vi kan! I morrn ska jag försöka hinna ut till TBK och träna. Carina ska dit och jag tänkte glo lite på henne faktiskt..... Go natt!!



Av Kattis - 21 september 2008 10:11

I morse när vi var ut på den dagliga morgon rundan i skogen var jag tvungen att stanna ett tag och bara titta mig omkring. Så fint det är ute nu! lite dimma och dagg i gräset. Man ser varenda spindelnät i skogen. Och då påminns man ju om hur mycket spindlar det finns där i skogen. Men å andra sidan gör de nytta, trots att jag är rädd för dem och tycker illa om deras äckliga look. Tränade lite fjärr med Nemo. Han var duktig. Han funderade noga på vad han skulle göra. Ibland gör han ju bara allt i ren iver. Därför är det så bra att träna såna här saker på promenaderna. Då har han gjort av med en del energi och han tar sig mer samman. provade att backa något steg men då kom han efter så jag måste vara noga med att det verkligen sitter med skifterna. Annars blir det bara pannkaka. nu funderar jag på att terrorisera min vän Jenny. Ska höra om hon vill träna med oss idag. Förhoppningsvis kanske vi kan spåra lite. Eller något annat kul. Kanske kommer jag ihåg att ta med kameran.....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards