Alla inlägg den 20 september 2008

Av Kattis - 20 september 2008 21:10

Nu sätter tydligen helvetet igång igen. Fyrverkerierna. Har nyss blivit hemskjutsad av Tobbe från kvällsrundan. Ida och jag gick i en timme. Och vi hade nästan kommit tillbaka hem igen. När det small till! Då var det såklart kört.... stackars Wilma blev jätte rädd. Som tur var hade hon koppel på sig, för ovanlighetens skull. Ja men det är ju faktiskt sent mitten på september så det är ju nästan BARA TRE MÅNADER kvar till nyår!!!!! Fy vad trist. Så jag ringde till Tobbe så han fick hämta oss. Hade inte hjärta att gå med henne hem i mörkret vettskrämd. Nu kommer hon inte vilja följa med på våra kvälls rundor någe mera..... Satans påfund det där med fyrverkerier. 



Av Kattis - 20 september 2008 19:46

Det var länge sedan jag tog kort på hundarna så jag lägger in lite äldre bilder.... Wilma, mattes lilla ros....

Av Kattis - 20 september 2008 19:29

Nu har vi kommit hem från brorsan. Gott fika och alltid lika trevligt. Tror att han gillade sin present. Wilma och Nemo var med också såklart. Wilma tiggde sitt allra bästa. Hon tycker väldigt mycket om min syster. Klättrar upp i hennes knä och vill gosa. Wilma är liksom inte så tulig av sig i vanliga fall. Nemo och Diezel busade i vanlig ordning. Sen blev Nemo trötter och la sig för att sussa. Diezel ville dock absolut inte han skulle vila och gjorde allt för att fånga hans uppmärksamhet. Det funkade faktiskt.... Snart ska jag möta Ida för en kvällstur. Hoppas på att kunna ta en lite längre runda idag. Nog för att vi gått hyffsat långt, men det går alltid att gå längre. Bra för späcket.... Tobbe tvättar för fullt och torktumlaren går i ett. Han är så duktig min Tobbe! Resten av kvällen (efter promenaden) ska jag glo på tv. Men det var inte så mycket där tyvärr, men alltid finns det något att se. På en kanal var det filmen "Lilja 4-ever" i kväll. Jag såg den för länge sen och det är det värsta jag sett. Är fortfarande illa berörd. Den är fruktansvärd är allt jag kan säga. Ja den är inte dålig alltså men otäck. Kommer aldrig att titta på den filmen igen.


Nu ska vi leta efter reflexer. Fattar inte att jag alltid har bort reflexerna. Är så fruktansvärt snurrig, stånk....

Av Kattis - 20 september 2008 14:28

Här kommer en liten fin bild på Nemo! Mitt hjärta!!!!

Av Kattis - 20 september 2008 14:10

Nu är jag reda att åka till brorsans kalas. Plattången fungerar som tur är efter att jag spillde mjölk på den i veckan, slapp jag ju besväret att införskaffa en ny. Tack gode gud för plattången. Utan den ser jag helt frissig ut i barret. Vi har lite planer att gå ut i början på oktober, ja inte utanför dörren utan ut på krogen. Det skulle kunna bli skoj. Det var väldigt länge sedan känns det som. Hoppas att Stefan gillar sin present. Jag tycker det är en ultimat gåva till födelsedagsbarnet. Tobbe är bra på att komma på sådana saker som presenter och så. Till skillnad från mej, jag är typ den tråkigaste tjejen. Det ligger inte i min natur att ha fantasi. Men å andra sidan är det inte bra att ha för mycket fantasi heller....en del har ju en tendens att ha det me! Ida och jag funderar på att ta en riktigt lång sväng ikväll igen. Vi får se. Nu ska vi snart åka. Tjing...

Av Kattis - 20 september 2008 12:12

Nu har vi varit till Bålsta där Tobbe beställde nå grejjer till släpet. Typ några slags klotsar. Då såg jag för första gången exempel på nya hastighets skyltarna. Vid en rondell där i Bålsta var det 40, såg roligt ut. Tobbe svor lite och menade att det var ju helt "piiiiiiiiip onödigt". Det går ju inte att köra i 40 menade han. Du gör ju det nu, och det verkar inte vara så svårt sa jag åt honom. Hmm.... på vägen hem åkte vi förbi en rolig affär. Där köpte vi en stereo. Ja saken är den att Tobbe fick ju värsta stereon när han fyllde 30. Men Nemo har viftat så mycket med sin svans att den har gått sönder. Flera gånger var den på reparation men det gick inte att rädda tillslut. Låter kanske konstigt hur han kunna slå i den med svansen. Men alla som känner Nemo vet att hans svans kan ha sönder det mesta. Ibland vet jag inte ens själv hur saker blir som det blir ibland. Hursomhelst så hör det till saken att vi varit utan musik anläggning väldigt för länge. Och jag städar så bra till musik. Det tog ett tag att välja eftersom jag var tungen att testa volymen på apparaterna. Man måste kunna ha hög volym. Sen fattar jag inget om stereoapparater men den var fin på utsidan tyckte jag. ha det bra nu ska jag fortsätta städa. Just det, torktumlaren är suverän!

Av Kattis - 20 september 2008 08:58

Massagen igår har gjort susen. När jag vaknade i morse kunde jag vrida på huvudet åt både vänster och höger. Det har jag inte kunnat förut. Sjukt att man inte är medveten om det ens... Dessutom känns det minst lika "lätt" i rygg och nacke . Som ny! Vi har varit ut på en liten promenad nu på morgonen. Vi när vi vek av på en stig in i skogen kom den lösspringande hunden IGEN! Det är alltid samma hund. Alltid samma visa. Försökte skrämma iväg henne, det är en tik, men hon la sig platt på marken. Nemo struntade fullständigt i vad jag sa Wilma också. Det var hundar överallt, man kan kalla det kaos. Då bara gick jag. Blir så trött och ägaren förstår inte tror jag. Hon vet kanske inte heller vad hon ska göra och varför. Nemo tycker såklart att den svarta tiken är jätte skojig och den är en perfekt lek kompis. Men han var klok och valde sin matte. Sen fortsatte vi in skogen i lugn och ro. Snart ska vi tydligen åka till Bålsta. Det blir ju kul. Torktumlaren funkar väldigt bra. Och det blir jätte varmt i badrummet av den. Tränade fjärren nu på promenaden. Perfekta skiften fick vi till idag, roligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards