Alla inlägg den 15 september 2008

Av Kattis - 15 september 2008 20:48

Jag är så onödig. Men ibland får jag lite "köpahundsakerpånätetsjukan". Man får ju passa på. Rätt var det är har man inte möjlighet att handla alla onödiga saker.....men det är så härligt! Ha en fortsatt bra kväll!

Av Kattis - 15 september 2008 20:08

I morse när klockan ringde vaknade jag som man gör av det fruktansvärda oljudet av den vidriga klockan. Flög upp och hjärtat dunkade nästan ur kroppen på mig. Sen minns jag att jag tänkte -Jahaa! det var bara klockan, då kan jag fortsätta sova..... sen stängde jag av klockan och somnade om!!!!! Livsfarligt! Som tur var så vaknade jag fem minuter senare. Så ingen större skada än att morgonen blev några minuter kortare. Men vi hade ju kunnat somnat om och sovit till typ sju eller så. Vill inte ens tänka tanken. När jag kom hem från jobbet var Tobbe inte hemma. Han var och fixade en överraskning. Hmmmm.......vad kunde det vara då? Men eftersom jag kan vara ganska tjatig och ganska jobbig så lyckades jag röja överraskningen. Han har köpt en torktumlare! Jisses, fatta vad lyxigt! Han är fantastisk. Ja vi är lite bohemiska av oss. Diskmaskin har vi inte heller haft så länge. Nu ska det bli andra bullar av! Slipper man ha massa tvätt hängades på den alltid lika fula tvätt ställningen, dessutom tar den bara en massa plats. Har städat och fixat lite hemma nu på kvällen. Vi har varit ute och promenerat raskt i en timma. Hade bra fart idag, blev svettig! Träffade två ungar med en hund. När jag gick förbi höll de i flexikopplet och lät hund skrället springa fram hur den ville i det långa snöret. Den nosade Nemo i baken, men Nemo tittade bara på sin matte. Ibland är han så duktig Nemo, han visste att han skulle låta bli att bry sig. Wilma tog värsta omvägen, hon tycker det är jobbigt. Jag tycker det är så jädrans obehagligt! Tänk om det händer något, då kan det ju bli jag som råkar illa ut. Tänker på min bror just nu. Han har ju startat eget med min andra bror. Så just nu sitter han nog i sin snygga lastbil och har kört sin allra första dag som egen! Ahh det är så roligt! Kör så det ryker grabbar! Kanske får man hänga med någon gång? För inte är det väl hundförbud i nya lastbilen? Wilma och Nemo har aldrig åkt lastbil. Och det var jätte länge sedan jag gjorde det, det är ju häftigt.....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards