Alla inlägg den 17 september 2008

Av Kattis - 17 september 2008 20:38

Jaha, då vart vi bortlottade från ytterligare en lägre spår tävling. Jag får nog inse att jag får ta tag i detta nästa år. Men jag vill ju så gärna tävla! Ääähhh vi kör lydnaden i stället, den är ju ännu roligare! Nu ska jag ta en sväng med Ida.

Av Kattis - 17 september 2008 20:15

Träffade Jenny nu på eftermiddagen. Ho har ju Diezel kurs så vi passade på att träna lite innan med de andra hundarna. Troja gör super perfekta rutor! Coolt. Wilma fick också träna rutan men med musmatta. Hon tycker rutan är knepig med det gick bra. sen tränade jag apportering och inkallande med ställande. Gjorde så att jag ställde henne flera gånger på sträckan. Det tyckte hon var jätte spännande. Sen slog det mig att var tog fantasin vägen vad gäller Nemos inkallande med ställande träning? Så jag provade samma sak med honom. Det funkade bra. Han blev sannerligen överraskad. Hans rutor gick sisådär. Han var lite väl taggad idag igen....... Sen apporterade jag med GIGANTISKA belöningar. Gud vad det gav resultat på en gång. Tack Tomas Mohlin! Tänk att så lite gör så otroligt mycket. Man måste ju liksom ge allt från hjärtat. Jag glömmer det ibland. Nu ska jag ringa Ida och höra om hon vill promenera med oss. Längtar till helgen. Att gå upp vid fem är ingen höjdare när det är mörkt och kallt. Jag vill sussa.... Jag önskar att det ska hända något riktigt roligt men det gör liksom inte det. Var tog allt det roliga vägen? Ja ja ja.... Träffade brorsan idag. Han har ju kört lastbil kors och tvärs i landet nu i veckan. Men som tur var så har han haft det bra. Och sovit gott på nätterna. I natt ska han sova hemma med sambo och hundar. troja har nog saknat sin husse. Just det! En sak till bara. Jenny var super duktig på kursen, duktigast. De blev filmade idag och Jenny tyckte nog det var roligt att se sig själv vara så duktig. Det känns ju oftast värre än det är, om det är bra för självkänslan och känslan att se hur det är liksom. Ja, ha det bra allihopa!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards