Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Kattis - 3 augusti 2009 17:03

......för hennes ben var mindre och redan uppätet!

Av Kattis - 3 augusti 2009 17:01

....inte så mycket....ligger på gräsmattan och knaprar ben. Wilma sitter och tittar på Nemo och hoppas på att de kan byta ben.......hans är nog mycket godare......

Av Kattis - 3 augusti 2009 16:31

Har försökt göra Nemo ren igen efter hans bravader i morse. Det tog slut på allt varmvatten och schampo och tyvärr är inte Nemo ren ändå! Jisses vilken lerinpackning han skaffade sig. Nu ska han få torka sen ska jag åka och köpa nytt bättre shampo, kanske balsam också. Sen blir det ett bad till. det måste ju gå att få hunden ren igen. Hmmm.... För övrigt har vi inte gjort nåt vettigt idag. Kanske vi gör nåt kul lite senare. Ha det bra iaf!! Just det, har läst min brorsas blogg. Det verkar ha det jätte bra på sin semester, roligt! Nästa år skulle jag också villja åka på semester. Syrran och jag ska iaf till Högakusten å vandra har vi bestämt. Nästa vår/sommar. Med jyckarna och bara njuta av oslagbar natur och massor av motion! Ha det bra!!

Av Kattis - 3 augusti 2009 11:40

Ja då var det måndag igen, men det gör inget för jag har ju semester. Jag och hundarna var ut på en lång morgon runda i morse. 1 1/2 timma. Nemo lät bli alla pölar hela vägen. Ja han är ju lite bad galen den gossen. behövde inte säga åt honom på hela vägen. När vi gick sista biten hem genom skogen hörde jag ett litet plums sen strax efter ett stort plask! Båda djuren vadade i ett lerigt dike. Det var fyllt med trögflytande gegga mojja. Sen får jag se att Nemo rullar sig i leran! Fy vad snuskig han är ibland! När han såg att jag såg....kravlade han glatt upp och ruskade av sig lite sen spatserade han på som om inget hänt. Han ser för skräcklig ut. Jycken är just nu utomhus! Jag kan inte ens ta in honom. Han ska få stå under vatten slangen strax! Wilma gick åtminstonde bara ner i diket å svalkade tassarna. Ja det är underbart med hund! Kanske tränar vi lydnad i kväll, får se....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards