Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Kattis - 13 augusti 2009 17:27

När vi kom hem från förmiddagens spårning ringde jag till Jenny. Vi vilade en timma sen åkte vi till ett fint ställe i Bälinge och gick med hundarna. Det tog 1 ½ timma. Det är jätte fint att gå där. Vi är helt slut. Hundarna ligger huller om buller och jag har vilat en stund framför tvn. Ville sova med det gick inte. Vi ska nog ta en liten mini promenad nu så att de får rasta sig lite hundarna. Ska försöka få till en bra spår dag i helgen. Måste ju ligga i lite. Nästa vecka börjar man ju jobba. Då lär man ju inte hinna med allt skoj man hinner när man e ledig......

Av Kattis - 13 augusti 2009 11:53

I morse bar det av ut i skogen. Anna och jag hade bokat träff för att spåra. När jag kom fram och parkerat började jag plocka fram grejjorna. Då ringde Anna. Hon stod ute vid stora vägen och talade om att fem bilar och en lastbil var på väg. Kan tillägga att det är en något enslig väg vi åkt ner på, och det brukar edast förekomma lite bärplockare. Sen kom det en bil i full fart. Tvärnitade backade upp och ställde sig längs med min bil. En militär klev ur. Han frågade hur jag kommit dit och vad jag skulle göra här! Öhhh....jag öppnade grinden och åkte in här. Vi ska spåra med våra hundar vi gör det här ibland svarade jag. Får jag se ditt körkort sa han. Javisst....Ska ni göra nåt hemligt? frågade smarta Kattis. Sen sa jag att vi kunde spåra på annan plats. Han flinade och sa att nää så hemligt var det inte men vi fick bara hålla oss där jag parkerat och inte längre in på vägen. Mystiskt! Sen kom fyra bilar till och en lastbil....


Sen kom Anna. Vi höll oss på platsen. Vem vet, vi hade kanske blivit arresterade annars??? Anna la ut ett långt spår till Nemo med 6+slut. Oj vad han var duktig. Vi kom till slutet med fyra pinnar. Missade två pinnar alltså. Han jobbade och slet. Han kom bort vid ett tillfälle. Men som tur var hade Anna inte snitslat, så det var bara för mig att lita på honom. Och det gick ju jätte bra! Jag är jätte nöjd. Nemo också. Jag la ut Busy's spår. Det gick bra för dem. Hon spårade lungt och sansat och missade bara en liten pinne. Wilma fick också ett långt spår idag. Jag la ut fem pinnar+slut. Hon missade en. Hon är så duktig på att använda sin lilla nos. Men det blev jobbigt för henne för det var lite bökig terräng för den lilla hunden.


Sen satt vi och eftersvettades, åtminstonde jag, och fikade och snackade lite. Det var jätte roligt att spåra. Det måste vi göra snart igen! Men jag är jätte nyfiken på vad som var på gång ute i skogen......

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards