Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Kattis - 21 augusti 2009 22:04

Man är ju ingen idrottar tjej direkt, men jag kollar ändå på VM. Och det är riktigt kul. Jag tycker ju mest bara om hund och häst sporter. Konstigt nog är jag inte ett dugg trött idag. Trots att jag jobbat första veckan efter semestern och trots att jag käkat hur mycket godis som helst. Nyss fick jag psyk-bryt för det hängde en stor svart fet äcklig spindel på väggen, tur jag har en räddare i nöden! De tar livet av mig de små kräken, alltid värst när det blir höst. Vad heter det när man har spindel-fobi? Nån som vet? Kom på en annan sak. Jag har jobbat i15 år! Kan det verkligen stämma? Ja, det gör det nog! Skit samma. Nu ska vi fortsätta kolla på VM! Hjärnan har inte tagit helg den är igång på högvarv. I morgon ska jag träffa syrran. Och även brorsan tror jag.


Ha en jätte bra fredag alla goa rara! Natti natti...........

Av Kattis - 21 augusti 2009 18:19

I dag är det ju fredag. Skulle skrivit några rader igår angående våran träning, åkte ju till UBK och tränade ett tag i går. Gör det nu istället. Jo vi åkte dit. Wilma fick vara hemma. Hon var trött och ville hellre ligga i sängen med sin husse. Gnaga på ben och ev smaka på nåt gott.... Nemo och jag åkte därför själva. Jag har bestämt att från å med nu ska jag vara mer bestämd vad gäller Nemo. Jag vet ganska säkert att det är därför det går träligt och ganska dåligt i vår träning och det är därför som han gör så dumma saker när vi är ute. Ett halvår har gått och jag har mått skit och han har bara fått vara! Han gör som han vill sen när vi ska träna....då får inga misstag ske! Ja men hallåååå!!! det går juinte. Synd att jag e så trög bara, att det ska ta så lång tid innan jag kommer på det. Ja men det va ju träningen jag skulle skriva om! Nemo var i början helt frånvarande. Ja, jag fanns inte riktigt. Jag bara va nån som va där på nåt vis. Då satte jag honom åt sidan. Satte mig ner och funderade ganska länge. Han fick bara ligga o ha tråkigt. Sen kom Jenny och Diezel. Ventilerade med henne ett tag. Sen gick vi ut och tränade lite framförgående. Nemo har för övrigt glömt hur han ska göra när jag säger FÖÖÖÖREEE!!! Känns skita kul. Men det är bara att träna på, det ploppar nog fram snart ur hans minne. Sen övade vi på sättande efter att vi suttit ett tag till å tänkt å tänkt..... Jenny stod och tittade. Fick till jätte bra sättanden. Riktigt hörde när han satte sig! Det är så kul! För att inte säga fantastiskt. Det slår allt förutom ett första pris på tävling såklart! Så härligt att det känns i hela kroppen. Sjukt? Kanske? Men vad är inte det? vi provade också rutan, det gick bra. Han fick stå kvar medans jag gick. Men när jag sen ropade hoppade han bara omkring och undrade vad det här va för skoj! Måste träna på en fin inkallning där.....


Kattis vet vad som är en del av det stora problemet med inkallandet med ställande. Jag är för slarvig. Belönar med bollen för tidigt. Skönt att jag nog kanske...men bara kanske e en bättre bit på väg nu med det momentet. rapporterar sen om det........ Ja men just det! Vi var inte sälva där. Följande människor kom. Jenny & Diezel, Anna & Busy, Malin med schäfrar, Amanda & labradoren..Ivan?...jag å Nemo.. Måste ta reda på vad de heter, hundarna. Ja men det var jätte roligt iaf! Det blev många timmar på hundklubben. Nu ska jag käka godis!!! Hej då!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards