Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Kattis - 5 augusti 2009 18:22

Ja åtminstonde just nu! Vi har tränat lite ställanden på gräsmattan. Fick till skita bra ställanden. På låååånga avstånd. Vad bra det känns! Tyvärr i vanlig ordning gjorde jag nån gång för mycket och det blev halvdant. Sen tränade vi lite stegförflyttningar. Gick jätte bra när jag tänker ut hur det ska vara ordentligt och inte bara gör. Sen provade jag lite lägganden. Men då var Nemo trött av värmen. Man blir så ivrig när det känns så bra att man gör allt möjligt på tok för mycket på en gång! Sen undrar jag, var är min snör boll? Kan inte hitta den!

Av Kattis - 5 augusti 2009 16:45

Jenny och jag tränade ju för Mia idag. Oj vad det va roligt. Jenny och Diezel visade att de minsann kommit en bra bil på väg i lydnaden. Diezel var på topp och de gjorde ett fritt följ som var så snyggt! Jenny är jätte nöjd med dagens träning då hon känner själv att hon inte kommit någon vart i deras träning. Men i dag fick hon en riktig kick, häftigt! De ska nu börja med läggande och ställande och apporteringen.


Nemo och jag har en del att träna på vi också..... Stegförflyttningarna, vändningar på stället funkar bra om JAG behagar röra på mig som jag ska. Fick lite påpekan, bara BRAAAA, angående mina axlar och såna saker. Matte e konstig men hunden vet ju vad han ska göra! Halterna ska vi öva på också eftersom jag inte har koll på mig själv riktigt. Sättande under gång funkar hyffsat. Måste vara tydligare och använda ett lite mer distinkt kommando. Jag blir osäker och så blir det lite tveksamt. Kommer vi få ordning på. Sen gick vi igenom inkallande med ställande och läggande. Mia visade med Nemo hur jag ska träna ställande. Min hund e så fin =) För att få till ett bra ställande. Det funkade bra när Mia visade så det ska banne mig gå. Ska träna lite ikväll. Sen ska vi träna på läggande också. Ja sen han vi inte mer.....tiden rann iväg.... Men gud vad roligt det var att träna igen! Jag har kollat in lite tävlingar senare i höst. Nu jäklar ska vi sätta fart!

Av Kattis - 5 augusti 2009 10:06

Vi var ut på en skogs runda i morse. Nemo badade inget alls, otroligt. Senare idag ska vi ju träna lydnad. Har suttit och läst igenom klass III momenten. Känns som om vi har mycket att jobba med. Måste få mer fart i hunden. Motivation kalls det visst!!!! Försöker memorera ordningen. Har ju aldrig tävlat i trean nån gång. Funderar på att vara med på söket på fredag men jag vet inte om jag kan. Man lär ju ligga i lite om man ska lära sig något och komma nån vart... Då får det nog vara liknande övningar som i går. Ja ja vi får allt se. Nu ska jag snygga till mig lite. Ha en bra onsdag! Tjing!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards