Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Kattis - 4 augusti 2009 14:24

Vi har kommit hem från sök träningen nu. Det var jätte roligt. Det var Carina med Lexi och Tonic, B-M med Kyra och sin lilla schäfer valp Jenny å Diesel och slutligen jag med Wilma och Nemo.Vi gjorde lite roliga övningar idag. Bara för att få upp figurant intresset. Det blev åtta skick med Nemo och inte var han trött heller! Matte får allt sluta va så fjantig av sig. MOTIVATION!!!!!!! Det vart en massa kamp bus och skoj ute hos figgen. Jätte rolig övning som funkade jätte bra. Diezel fick göra samma övning. Han var mycket mer taggad idag. Wilma fick också vara med på söket idag, eftersom vi inte var så många. Hon är jätte snabb och väldigt duktig på sök. Men hon vill helst inte lämna figuranten. Mer köttbullar till dvärghunden....... Så hon skällde och skällde den lilla rackarn. Hon tyckte det var så kul att äntligen få göra nåt så roligt! Det gick bra för Carina och B-M idag också. Tonic skulle träna på att skälla på avstånd hos figgen. Han är lite närgången. Det var svårt tyckte Tonic men han fattade bättre efter en stund. Han har ett skall som inte är av denna värld....trumhinnorna rök nästan...:)) Han är jäkligt duktig och intensiv. B-M och Kyra körde några gånger också. Kyra är en duktig sök hund och ganska säker tror jag. Hennes lilla schäfer valp fick springa lite också. Typ jätte söt och typ skit vassa små gaddar! Jätte öron och rangliga ben. Valpar är ju oslagbara.


I morgon ska vi träffa Mia för lite lydnads träning. Det ska bli skit kul rent ut sagt, för det var ju jätte länge sedan. Ska ha en genomgång i treans moment så jag får någon ordning och reda på våra moment. Jag gör lite av varje och det mesta blir halvdant. Ingen ordning alltså. Jenny och Diezel ska vara med också. De ska gå igenom ettans moment. Tjing tjong!



Av Kattis - 4 augusti 2009 07:25

Snart ska vi åka till skogs för att träna sök. Vi blev ett gäng. I dag ska jag tänka mig för och inte göra det så svårt för Nemo. Kanske några lite enklare övningar. Vi får se hur det går. Wilma ska få hänga med idag. Hon va inte med sist. Men hon ska få göra lite uppletande. Det är hon bra på och hon tycker det är jätte roligt. Ska försöka ta lite bilder. Nu ska jag göra lite nytta. Morrn morrn!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards