Alla inlägg under december 2007

Av Kattis - 5 december 2007 20:06

Eftersom Nemo och jag varit på träning. Det var sååå roligt ska ni veta! Och det gick ganska bra. Vi tränade mest på rutan. Fick låna koner eftersom mina stod kvar hemma på trappen. Det är så roligt att använda klicker. Gör inte det så ofta, men ibland. Och det är fantastiskt att se hur han klurar. Tex vid ett skick så ställde han sig mellan de främsta konerna. Jag väntade. Han stod där och plötsligt, ja då la han i backen och sprang bakåt flera steg!!! Vipps! Så stod han rätt i rutan. Då regnade det massor av köttbullar och en å annan smaskig torr godis. Apporteringen gick dåligt tycker jag. Han tar den slarvigt, annars är det bra. Men det är bara att träna på med hålla fast träningen. Men jag fattar inte varför han inte kan ta den så där fint som jag vet att han kan. Finns såklart en vettig och bra förklaring till det. Och jag vet också att det är en del "förarslarv" inblandat. Jag måste återigen bli MYCKET bättre på att belöna. Mina belöningar är typ jätte mesiga ibland. Fjärren gick jätte bra. Han gör det jätte ...perfekt! Ink m ställ ( mitt hat-moment, så jag orkar inte ens skriva alla bokstäver) gick kanon idag! Ska fortsätta kasta bollar....


Nu ska jag äta lite mat med min käre sambo!

Av Kattis - 5 december 2007 16:20

Lydnad är så himla roligt. Det är det bästa jag vet. Ikväll ska vi träna. Men jag tror att jag glömde att lägga in konerna i bilen. Hoppas nån har som jag kan låna. Det blev en kortare prommis i morse med hundarna. När jag var ut med dem på lunchen fick Nemo spunk! Han hoppade som en gummiboll upp och ner hit å dit. Sen pratade han med alla vi mötte på sitt allra gladaste sätt. Han lät jätte lustigt, liksom knorrade muttrade och mellan varven kom det små små lejon vråååål! Så kan det bli när man inte får sina dagliga rutiner....då får man roa sig själv helt enkelt.Wilma tyckte inte om att vara ute, det regnade och blåste som bara den. Stackars liten, som hon frös.


Nu ska vi ladda godispåsen med en massa köttebullar och lite annat smaskigt!


Av Kattis - 4 december 2007 21:06

Har pratat i telefon nästan hela kvällen. En kompis ringde och det var jätte länge sen vi talades vid. Guuud va kuuuuul att hon ringde! Blev så glad. Då är det så roligt att prata en massa att man nästan glömmer bort tiden...och HUNDARNA! Blev inte mycket gjort den här kvällen inte. Men jag har gjort det jag skulle. Rutan och hålla fast tränat.


Nemo har legat nedanför mig hela tiden. Nemo hörde nåt i sin dröm tror jag. För plötsligt så for han upp. Morrandes med världens kott-frisyr! Ja, ragg alltså.... Sen stog han bara mitt på golvet med halvöppna ögon. Gå å sov sa jag. Han tittade på mig viftade lite sakta på sin vans och gick i sakta mak in och la sig i min säng. Något förvirrad, hoppas det inte var en läskig dröm.


Men oj vad klockan är mycket! Nu ska vi nog gå och sova. Men var är Tobbe? Han åkte för jätte länge sen ju. Får ringa och terrorisera han lite, det är jag bra på. Go natt allihopa!

Av Kattis - 4 december 2007 18:22

Jo...jag var duktig och tränade nästan enligt planen med Nemo. Vi har inte hunnit så mycket. Det blev 3xrutan. Det är så mörkt ute och det är nog förvirrande och lite svårt att se rutan då. Visst kan det ligga nåt i det? Det gick hursomhelst hyffsat idag. Det bästa var att tredje gången sprang han in perfekt och ställde sig i mitten. TJOHOO!!!! Så glad blev jag då....Då slutade jag träna. Bra av mig!

Ska fortsätta hålla fast träningen lite senare ikväll....


....om jag bara kunde slita mig från datorn. Men det är inte så lätt alla gånger. Har suttit en liten stund och kollat på lite tävlingar. Sen började jag kolla på lite Brukshundklubbars hemsidor. Och vet ni vad jag upptäckte då! Jo, min morfar, 83 år. Han har en schäfer som han tävlar ekl skydd och högre spår med! Tänk om man var så duktig. Elitklass.....oj oj oj.... 


Ja, tänk om man tog sig till toppen! Till elitklass. Det är en dröm jag har! En dröm att drömma vidare.....Men ingenting är ju omöjligt sägs det....

Av Kattis - 4 december 2007 16:17

Nemo är mattes kloka underbara gosse!!


Jo det e' ja visste! Idag har jag gjort många bra saker. I morse vid kvart över fem ungefär, när jag och Nemo gick morgon promenad tränade vi lite. Bla gjorde vi två ink. med ställande. Jädrans vad bra det gick! Han fullkommligt tvärnitade. Idag ska vi bara träna lite hålla fast och sen ska vi "göra två rutor". Smart va! Jag kan planera....hoppas jag håller mig till planen bara....Sen får det vara nog. I morgon är det träning inne i stan. Tjohoo! Hoppas det går så där skita bra, det skulle vara roligt.


Wilma? Hon ville inte följa med i morse. Kan verka som om hon är bort skämd. Och ja de e hon allt. Men jag vill inte alltid tvinga med henne ut när hon vägrar. Varför ska jag behöva leta efter henne? Hon råkar sova jätte tungt tex under husses täcke eller bakom soffan. Ibland är hon spårlöst försvunnen....Nää, vill man inte gå ut så visst, då slipper man. Hon och jag gick ut en lite kortare promenad när jag och Nemo kom tillbaka. Då var hon vaken och ville gärna gå ut! Hon är lite snorig faktiskt. Efter att vi gick den där långrundan i spöregnet i lördags.

-Utan regn rock! Inte konstigt man blir snorig! tycker Wilma....





Av Kattis - 3 december 2007 19:20

Jag är så dum! Har precis kommit in efter att ha tränat med Nemo. Hade i förväg ställt upp en ruta på gräsmattan. Skickade han två gånger till rutan och det gick bra. Sen skulle jag bara göra en gång till....ja då misslyckades det och vi fick trassla en massa. Åååååå jag blir så arg på mig själv. Han är ju så duktig. Varför förstöra det!? Man ska INTE göra "bara en gång till"! Jag är så DUUUUM!!! Gör han det bra så är det ju bra sen...


Som tur var har jag redan varit ut en sväng med Wilma. Nyss sköt de iväg fyrverkerier. Lider med Wilma å hennes kompisar som lider i dessa tider. Är det så svårt att låta bli? Snälla sluta!



Av Kattis - 3 december 2007 17:27

I morse klev vi upp halv fem. Lite tidigare än vanligt. Hundarna var trötta, precis som jag. Det tog en halvtimma för mig att komma ut! Fråga mig inte hur det gick till. Jag gick nog mest omkring och irrade och måste ha varit fullständigt yr i mössan. Som tur var så var det is och regn fritt. Underbart! Det blev en timmes promenad som vanligt.


I går kväll var vi iväg till Örsan. Där min syster yster bor med sin familj. Vi åt mat och smaskade i oss lussebullar. Det var gott! Alltid lika trevligt att komma hem till dem. Hundarna tycker det är kul med. De blir på tok för ivriga och tossar mest omkring. Wilma tigger allt hon kan och sitter alltid redo under köksbordet ifall något barn tappar nåt ätbart. Ett effektivt sätt att få käk tycker Wilma. Men barnen är så inte så små längre så den mesta maten hamnar i munnen och inte på golvet. Men det är klart...man vet ju aldrig...


Av Kattis - 2 december 2007 15:38

Söndag. Och idag är det ju första advent. Vi har ätit julsmörgåsar. Hundarna fick också varsin. Håller på att rensa lite härhemma. Leta julgrejjor och sånt. Fy vad mycket skit man samlar på sig.


Har tränat med Nemo. Rutan gick bra tycker jag. Han vet vart han ska och han känns mycket säkrare. Inkallande med ställande går hyffsat. Vill inte nöta på det momentet, då är risken stor att vi båda lessnar. Han börjat fundera på en tävling framöver.....men det är nog bäst att höra med min coatch först. Vill inte ila, men ibland är det lätt gjort. Det känns som om vi kommer att vara i bra form snart.


Tränar på med "håll fast" träningen. Nu funkar det jätte bra med den lite större apporten. Han håller lätt men stadigt. Det måste väl duga? kan åtminstonde jag tycka. Wilma tränar oxå på att hålla fast. Hon håller sin apportbock bamse hårt! Och hon släpper bara om hon får en god karamell ;)


Vi var in till stan idag. Jag köpte nya skor. Hade ångest över skoköpet, trodde inte jag skulle hitta några bra skor. Men jag gjorde det. Vattentäta, varma och såklart bekväma. Har svårt att hitta bra skor, för mina fötter är så smala och knotiga. Det blev dyrt men det är det värt!


Nu ska vi fortsätta träna "hålla fast"!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards