Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Kattis - 1 januari 2008 15:00

Nyss hemkommna från lite träning på UBK. Det var jag och Anna och hennes schäfer Buzy. Guud vad det var roligt=det gick jätte bra! Nemo och jag tränade på rutan lite fjärr och hoppet. Sen apporterade vi lite i början.

Rutan gick lite trögt i början. Men jag tänkte till ordentligt och gjorde så att jag de första gångerna gick in och vände i rutan. Sen klickade jag när han sprang in och ställde sig på kommando och belönade både med boll och massvis med korv. Sen skickade jag honom utan att gå in i rutan själv. Då blev det också klick boll och massor av karameller. Slutade när det gick bra! Duktigt av mig va?


Hoppet gick bra. Han hoppade tillbaka utan att sätta sig några gånger. Men det kom vi snabbt på varför det blev så. Det är så bra att träna med någon, då får man hjälp att tänka ut varför det ibland blir knasigt. Jag belönar honom när hela momentet är slut och han kommer tillbaka vid min sida. Inte så smart. Då får han ju brått tillbaka när det vankas godis hos mig såklart! Anna kommenderade mig villket var jätte bra.


Meningen var att Wilma också skulle få träna. Men det sket sig genast. Det smällde som bara den i stan. Hon satt i bilen och lyssnade på pop musik! Fick låsa in korv påsen i bilburen för Wilma är ju ganska så hungrig av sig och hon satt i framsätet. Stackars Wilma och alla andra som är så rädda när det smäller DAGEN EFTER NYÅRSAFTON!


Hade med mig en påse med sågspån. Hällde ut lite kring rutan och sen en linje där jag provade att göra fjärren. Det funkade bra. Är livrädd att det inte ska funka eftersom han fick spunk av det sist! Anna och Buzy tränade fotgåendet. Lite halter och sånt. Det var meningen att jag skulle klicka men jag är lite ovan och det är ganska svårt att få till det där jätte braiga klicket vid just rätt tillfälle. Schäfern Buzy gillade också att låta idag.


TACK! Anna och Buzy för en givande träning! Det var jätte roligt. Hoppas att vi kan träna igen snart. 

Av Kattis - 1 januari 2008 10:39

-Matte tycker att jag ser ut att ha som en mikrofonfrisyr. Så vi ska på spa i morgon. Badad och klippt. Hos en riktig hundfrisör! Serveras det karameller tro?

Av Kattis - 1 januari 2008 10:04

Det ligger "döa" raketer överallt ute. Fy vad det ser ut! Vi har precis tagit en runda i skogen. Wilma tyckte det var bra att äntligen få rasta sig själv. Det är så tyst och fridfullt ute. Och det smälldes inget mer inatt när vi kom hem. Det är helt otroligt! 


Idag ska jag träna med hundarna. Det får bli träning av rutan och läggande. Måste öva med sågspån. Sist vi tävlade lydnad var det sågspån på plan och Nemo gillade det inte. Han höll på att trippa omkring och kunde inte gå i närheten av spånet. Lite bökigt... Och så dumt om det inte går pga det. Så Tobbe har fixat en påse spån till oss nu på morgonen. Vi får se hur det går.

Först frukost sen träning!



Av Kattis - 1 januari 2008 01:48

Ja då är vi hemma igen efter nyårsfirandet! Och det gick bra om man nu kan kalla det för bra... Visst var Wilma rädd men hon var åtminstonde inte panikslagen. Hon åt mat direkt efter smällandet och vi kunde gå ut och kissa med. Vid åtta tiden var det en barn familj som smällde av en sån där bauta smällare som skjuter upp jätte många efter varann. Då stod vi ute och Nemo var med. Jävlar så arg jag blev. Det var precis på andra sidan staketet.

-För i helvete! Är ni dumma i huvve, jag är ute med hunden! skrek jag.

-Det kunde ju inte vi veta! skrek de tillbaka. Då svarade jag inte för jag var så arg. Men jag borde ha sagt nåt i stil med att "jo för alla djur försvinner  ju automatiskt på nyårsafton". Fort in med Nemo. Och när jag kom in var jag så arg att jag skakade i hela kroppen.


Som sagt nu är vi hemma. Hör att Storvreta borna fortfarande smäller.

Stackars alla djur härikring. Hela samhället flög väl i luften vid tolvslaget! Håll ut alla djurägare. Snart kanske vi kan gå ut med våra djur som vanligt igen....om de klarade av denna årets sista och värsta dag.


TACK! till mina syskon med familjer för en jätte rolig nyårsafton! God mat och massor av skratt. Jag är så himla tacksam att mina "djur" får följa med!!!När blir nästa match i "spökspelet" och "med andra ord"? 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards