Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Kattis - 19 januari 2008 13:27

Det var härligt att sova ut i morse. Har för en stund sen kommit hem från skogen. Jag och Carina tränade lite rapport. Vi hade A,B och sen en förlängning. Heter det C då? Sträckorna var inte så långa. Men vi var överrens om att inte göra det för svårt för hundarna. Wilma och Lexi var med också. Men vi var kanske inte lika nogranna med dem som med våra "elit retrievers". Ha ha!! där var jag lite rolig! Lexi var jätte bra på rapport. Wilma var jätte duktig hon med. Hon sprang som en enda super snabb raket. Hon tog sig med lätthet fram till skogs trots sin dvärg storlek och trots kallt regningt väder. Hon gjorde sitt allra bästa ute på sträckan. Nemo var inte alls lika tveksam som sist. Men nu såg han ju mottagaren på första sträckan mellan A å B. Men även mellan A o C sprang han, lite tveksam när han kom till B och Carina inte syntes till. Men sen fortsatte han. Det tycker jag var bra av honom. Jag måste nog vara väldigt noga med att han har klart för sig vart han ska. Annars kommer han nog bli väldigt tveksam. Han måste ha super stor belöning tror jag. Alltså nu går det nog bra, men sen när det blir längre och han ska vara mer självständig då måste han verkligen ha en enorm dragning framåt. Men det kommer väl med tiden. Tonic är jätte duktig. Han sprang också som en tok. Men han har inte bara koll på mottagaren, han har koll på allt! Otroligt igentligen. På alla godisburkarna, vatten flaskan och kopplet som låg på backen.....Sen önskar jag att jag fattade bättre hur det gick till. Jag gjorde lite tokigt lite då och då... Och det blir så dumt då. Ja, jag gick min kos när jag skulle stått kvar och lite sånt. Men man kanske lär sig. Vi var duktiga iallafall som planerade. För den här sporten kräver verkligen planering! Tack för idag det var kul med lite rapport träning!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards