Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Kattis - 13 januari 2008 16:01

Tyvärr blev bilderna lite suddiga......

Av Kattis - 13 januari 2008 15:04

I morse stack vi iväg för att träna rapport. Vi blev några stycken. Jag kan jätte lite om den grenen. Vi höll till i skogen. Vi har bara tränat budföring, och det älskar han. Detta är ju ungefär samma sak men i skogen och utan synlig mottagare. Nemo hade det lite besvärligt eftersom han inte såg mottagaren. Sen ville han nog ha koll på mig. När jag kommenderade honom första gången sprang han ut i hög fart. Men stannade sen och funderade en stund sen kom han tillbaka till mig, så blev det ett par gånger. Vi fick trassla lite i början. Men till slut fattade han på ett ungefär vad det gick ut på. Då sprang han hela vägen. Carina tog emot. Andra gången gick mycket bättre, då sprang han det fortaste han kunde.Jag var mottagare till Carinas Tonic. Den gossen är det krut i vill jag lova. Villken hund! Jätte duktig, men även han var lite osäker på vad det var frågan om. Sen blir det lite tokigt och förvirrat när jag ska göra sånt jag inte kan. Men det var skit kul! Nästa gång ska jag vara bättre förberedd. Och ha bättre belöning till Nemo. Nog för att köttbullar är smaskigt men det finns godare grejjor. Jag har ju legat lite på latsidan ett tag nu. Men snart kommer jag att börja springa igen och då blir det ju så bra. Det krävs ju väldigt bra kondition, både hos förare och hund.


Efter det åkte vi till klubben. Vi gjorde en uppletanderuta till Wilma och Lexi. Wilma tyckte det var jätte kul. Hon blir så glad när hon får leta och hämta saker. Hon blev jätte glad av att träffa Carina och Lexi med. Tränade lite annat med henne med. Inkallning, hopp mm. Nemo fick även han träna lite lydnad. Vi ställde upp en ruta. Och det gick väldigt bra. Gick in i rutan och vände för att påminna honom, sen provade jag att bara skicka och det funkade jätte bra! Tränade på hoppet, och lite kryp. Gjorde inkallande med ställande och belönade med bollen. Skoj sa Nemo. Satte mig på en stol för att titta när Carina tränade med Tonic. Det tyckte Nemo var trist. Då passade han på att apportera Carinas tung apport som låg utanför planen. En väldans konstig mojäng! Då var det bara att ta tillfället i akt och belöna det. Den var tung tyckte han, men vad gör man inte för att få en jätte bra belöning. Så det blev lite tungapports träning med.


TACK! allihopa för en jätte trevlig dag i skogen!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards