Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Kattis - 27 januari 2008 21:01

Vi åkte en stund till syrran i kväll. Vi käkade mat och sen var jag och syrran och Nemo ut och gick en rask runda på ca 1 ½ timme. Det var jätte härligt. Och det är så trevligt att träffa syrran. Vi pratar om allt möjligt. Vi bestämde att vi skulle hitta på nåt i helgen. Motion i form av lång rask promenad eller spinning vid dåligt väder. Sen hällsade vi på Håkan och Anki och deras lille son Linus. Linus växer så det knakar.

Wilma och Troja fick vara hemma. Wilma blev trött av uppletandet tidigare idag. Så hon och Troja fick vara hemma och ta det lungt. Nemo är jätte trött nu. De ska få mat och kvällsrunda sen ska vi gå och sussa. Min huvudvärk försvann efter promenaden hos syrran. Kanske hade jag ont för att jag var stel eller nåt? Nu känns det bra i skallen. Har övat lite mer fjärr med Nemo nu ikväll. Men det blir svårare. Hur petig ska man va? Borde vara jätte petig men är rädd att han lessnar om han måste göra allt "perfekt". Han stapplar omkring hela tiden. Det är svårt för honom att inte röra sig framåt.... Fortsättning följer....

Av Kattis - 27 januari 2008 13:34

Tog med hundarna ut i skogen idag. Gjorde en ganska stor ruta. Där placerade jag ut 11 grejjor. Wilma fick gå ut först. Hon plockade mycket snabbt i tre saker. Bla hennes lilla plysch kanin. Den fick sig en rejäl omskakning innan hon lämnade den till mig. Nemo gick gå ut efter och även han fick ta in tre saker. Det gjorde han bra. Och han jobbade på djupet av rutan och det brukar han inte göra. Sen fick de plocka in två saker till. Det enda saken de inte tog var en liten koppar koppling (en VVS mojäng, hoppas inte Tobbe behöver den??...). Den verkade svår. Men den var liten och kanske den hamnade lite i skymundan. Vi hade kul iallafall. Skulle ha spårat idag. Men jag hittade inte på någon bra spår mark. Tar det nästa helg istället.


När jag kom hem tog jag med Troja och gjorde ett uppletande till henne med. Hon tyckte inte att det var super fantastiskt men det fick gå...Hon blev glad när jag belönade henne jätte mycket så hon tog in de tre saker jag gömt i skogsdungen bakom tomten. Föremålsintresse= noll ibland! Hon kommer nog att tycka det är roligt om hon får öva lite. För övrigt går det mycket bra med Troja. Hon är så go och snäll. Och vi har gått en lite längre promenad idag.


Har tränat lite fjärr idag med Nemo, det går sådär. Han har börjar hoppa runt på baken och förflyttar sig i sidled. Klickern är inte att leka med, det kan verkligen bli konstigt ibland. Men vi ska fortsätta senare idag. Nu ska jag vila en stund för jag har huvudvärk.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards