Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Kattis - 26 januari 2008 16:57

I morse stack vi iväg för att träna lite rapport. Det var jag och mina hundar, Carina och Lexi, Anna och Buzy och Mikaela och Cora. Vi började med Nemo och Cora. Från B till A sprang Nemo bra. Men sen var det dags att skicka från A till B. Cora skickades iväg först. Under tiden satt Nemo vid sitt träd. Och det var tokigt kom vi på sen. För när jag skulle skicka honom så visste han inte riktigt vad det var frågan om så han sprang ut en bit men stannade till och luktade på en fläck. Sen kom han tillbaka till mig. Det blev lite struligt. Men sen ropade Carina lite och då for han iväg. Vi kom fram till att jag inte ska hålla på att öva på framföringen. Han kan ju gå bra. Så det kan nog vara klokt att fokusera främst på att han ska iväg i dags läget. Sen skulle jag nog haft honom med så att han såg när Cora drog iväg. Extra drag hjälp! Det blev ingen förlängning idag för Nemos del. Men annars gick det jätte bra och han tycker väldigt mycket om Carina! Cora är så rutinerad. Hon vet precis vad hon ska göra. Buzy är även hon väldigt duktig. Hon är en prima rapport hund. Springer som en tok, det går otroligt fort! Jag var mottagare åt Lexi. När vi gick ut förlängningen till C, råkade jag och Mikaela gå väldigt mycket för långt. Vi missade B stationen. Tänkte att nu blir det svårt för Lexi. Men det gick kanon! Hon jobbade på som sjutton och kom efter ett mycket bra nos arbete fram till mig! Och jag blev så glad att jag tjoade som en tok! Även lilla Wilma fick träna lite till skogs idag och det tyckte hon var underbart! När vi var klara med de "stora" hundarna fick Wilma springa mellan Carina och mig. Hon är snabb som en vessla men det dundrar som en stor elefant i backen när hon lubbar fram. Nu fick vi användning av hennes lilla tjänstetecken också. Det är rosa. Jätte fint. Tyvärr var jag dålig med kameran idag. Nästa gång så....


Åkte nästan direkt hem till brorsan och Jenny efter träningen. Jag ska ta hand om lilla Troja i helgen. De ska åka Finlands båt. Så jag skjutsade in dem till stan och tog med mig Troja hem. Mina hundar tycker det är kul när hon är här. De trivs så bra tillsammans. Nu är alla hundarna utslagna och sussar både här och där. I morgon funderar jag på att spåra. det var länge sen. Jag har blivit hund tokig igen!



Av Kattis - 26 januari 2008 07:06

Snart ska vi åka och träna rapport. Vet inte villka vi blir idag. Vi ska hämta upp Carina och Lexi på vägen. Tonic är ju sjukskriven så han är nog hemma idag. Vi gick upp tidigt idag. Men jag var trött. I morgon ska jag sova längre. Jag började igår kväll att försöka klicka in Nemos fjärr. Från sitt till stå. Det var svårt tyckte både han och jag. Men så kul vi hade! Det är så härligt när de tänker själva. Och han försöker lista ut vad jag tänker. Men till slut lossnade det och han ställde sig. Tjoohhooo! Vi provade igen och då reste han sig igen. Klockan 6:00 när klockan ringde i morse tog jag fram klicker och godis. Vi provade vi igen. Men han hade glömt bort allting. Så vi gjorde lika i morse igen. Till slut så kom han på vad jag ville. Det går framåt och det är så roligt så jag håller på att explodera. Underbara hund!


Självklart var Wilma med också. Men hon kan ju redan stå rätt så bra. Men nu kan hon skälla samtidigt som hon ställer sig och det är ju inte dåligt! Vi ska fortsätta träningen och börja med ligg-stå stå-ligg, men vi tar det om ett par dagar. En sak itaget. Man får inte bli för ivrig heller.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards