Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Kattis - 29 januari 2008 19:23

...jag blir inte klok. Just nu kan jag inte träna på fjärren. Löjligt va!? Nää det går inte. Tvärnit. Stop! För jag vet inte hur vi ska göra. Måste tänka lite. Det brukar ta en dag eller två. Trögt va! Har varit ut med hundarna i skogen. Attans vad skitigt det är. Wilmas mage var smutsigast. Den är ju så nära marken. Wilma och Nemo passade på att tigga sitt allra bästa medans jag lagade mat. Jag vet inte hur många gånger jag snubblade på lilla Wilma. Och ibland var det en gosse som stod som en stoppkloss bakom mig. Det blev kassler och ris idag. Med smaskig sås och broccoli till. Måste impa på Tobbe så jag får bli hemmafru! Skämta ba!


Funderar på att byta mat till Wilma. Hon ska fortsätta med Royal Canin, men istället för Mini Sensible så ska hon få käka lika foder men för mellanstora hundar. Hon behöver tugga! Hon sväljer sin mat i ett naffs.

Jag va till tandläkaren idag med. Det var trevligt förutom att jag blev många tusenlappar fattigare. Idag hämtade jag nämligen ut min nya bettskena som jag ska ha eftersom jag gnisslar tänder när jag sussar. Men järnspikar vad det är dyrt! Detta är den tredje, nu får jag inte tappa bort den någe mer...

Go kväll!



Av Kattis - 29 januari 2008 06:32

Fick till träningen av rutan bra igår. Jag skickade från ca 14 meter och det funkade super bra! Gick själv in i rutan de första två gångerna men sen gick det bra att skicka honom själv. Jag gör så för att han inte ska misslyckas. Fjärren blir jag inte klok på. det går inte just nu. Inget kul. Jag kom på att med tvåans fjärr rör han inte på bakdelen. Har ju lärt honom det. Men nu håller jag på att lära honom tvärtom! Att framtassarna ska vara på samma ställe och inte flyttas. Spelar det roll tro? Ska jag lära honom att flytta framdelen istället. Det är väl dumt att göra om momentet så radikalt? Har ju lärt honom på detta sätt......snurrigt....det känns inte riktigt bra!

Vi har varit ut 1 ½ timme nu på morgonen. Både Wilma och jag var trötta. Det var skoj att hon ville följa med oss idag. Nemo har knäck i öronen. Det är ju inte hela världen men det kan vara väldigt irriterande ibland. Ska fortsätta träna ikväll. Måste få ordning på fjärren!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards