Alla inlägg under november 2008

Av Kattis - 10 november 2008 20:07

......ha haaa! Skämta ba. Det ÄR verkligen skit trist idag. Är inte alls på humör. Men jag har varit ut å motionerat med mina bästa vänner, Wilma och Nemo alltså. Wilma fick ha reflex väst i dag. Tur var väl det för lilla pluttan höll på att blåsa bort. Nemo tycker nog det är skoj med blåst. Han blir lite som hästar kan bli när det blåser. Lite spattig..... Vi tränade iaf på stegförflyttningar. Det går riktigt bra. Men jag måste vara lite petig tror jag. Han tappar snabbt fokus och hoppar omkring....jag med. Men han kan hålla kontakten bättre nu och är liksom med på ett annat sätt oavsett om jag backar eller går åt sidan. Just nu backar vi längs med någonting för att underlätta kroppskontrollen.....inte min alltså utan Nemos....Men man skulle lätt kunna tro att jag med behöver stå längs med nånting...attans vad svårt det är att gå ibland! Prova själva. Tänk att ni ska gå på ett visst sätt åt ett visst håll, jag lovar det kommer gå åt skogen =)


Wilma fick tokrabies sjukan när vi var ute. Hon hoppade omkring och rev i allting,dvs mig och Nemo. Hon högg mig i handen när hon hoppade efter min vante och sen bet hon Nemo i halsen så att han skrek rakt ut. De busade till en början men sen ville han inte vara med längre...Jag har full förtåelse för hans känslor. Wilma själv tyckte att det var jätte roligt. Ikväll är det hund program på tv, det ska jag titta på. Tobbe är jätte trevlig idag. Han åt och sen la han sig i soffan och somnade. Kul. Nää hoppas det blir tisdag snart så det går framåt och hejhopp så är det fredag eller nå't!



Av Kattis - 10 november 2008 16:14

Måndagar är trista. Det mesta känns trist idag. Utom Nemo. Han är inte tråkig. Vi ska träna lite stegförflyttningar i dag. Är ju så sugen på att tävla.....men det dröjer vääääldigt länge innan det blir av. Fick ett sms av syrran. Hon har fått nya bilder på valparna. Jätte fina! Nu ska jag hjälpa Tobbe med käket! Hare!

Av Kattis - 8 november 2008 14:28

Har precis komit hem. Vi tog en lång runda. Och vi var duktiga för vi gick väldigt raskt hela vägen. Hundarna kunde gå lösa hela tiden. Och de tyckte det var spännande att gå på ett nytt ställe. Nu är vi väldigt trötta. Åtminstonde jag. Ska käka lite. Kanske blir det lite vittrings träning senare...Ha det bra och hejs svejs!

Av Kattis - 8 november 2008 09:09

Ska trax åka till syrran i Örsan. Vi ska ut å gå. Det blir trevligt. Nemo väckte mig strax före åtta i morse, då hade han lessnat på att vila sig! Kanske får man glutta på lite valpbilder hos syrran?

Nedan lite bilder från en vanlig promenad.....

Av Kattis - 7 november 2008 22:01

Nemo och jag tog en kvälls runda med Ida och Molly. Molly höglöper. Nemo tyckte att hon var väldigt fin. Fick säga åt honom en gång ordentligt för han kunde inte låta bli att gå nära henne. Oj då tänkte han och sedan sprang han vid min sida och tittade på mig nästan hela vägen. Men han är jätte duktig ändå. En del gossar blir ju helknasiga, Nemo blir ju bara lite kär.... Hade hoppats på att träna sök på söndag. Men det verkade inte finnas någon plats kvar. Vi får se, de skulle höra av sig igen senare. Vi får göra något annat på söndag annars. När jag kom hem gick vi en runda till med Wilma. Jag vågade inta ta med henne tidigare ifall det skulle smälla en massa. Konstigt nog var det tyst ikväll. Go natt!

Av Kattis - 7 november 2008 16:16

Ha haaa! Jag provade att göra ett sånt där test på svt:s hemsida. Vilken hund är du? Vet ni vad jag är för nån?? Jo, en Cocker spaniel. Ja där ser man. Sådan matte sådan hund......

Av Kattis - 7 november 2008 16:03

Har gått de där spåren nu..... Nja det gick inget vidare. Wilma gick i skogen på promenad i långlina ungefär. Skit konstigt. Men hon hittade en å annan rolig sak å en å annan pinne och slutet kom vi fram till till slut. Nemo var jätte taggad. Jag orkade knappt hålla i linan. Snubblade trillade och halkade omkring i skogen. Svettades som en tok. Han missade några föremål i början. Sen skärpte han till sig och spårade bra. Hur stark är han igentligen? Mina händer gick nästan sönder trots att jag hade vantar på. Nåväl nu har vi gjort lite nytta iaf. Är typ jätte trött nu. De har fått varsitt ben att pyssla med. Hur ska man hinna med allt man vill göra? Spår söket och helst skulle jag vilja ta upp jakt träningen igen....men det går bara inte. Kanske om man vinner mycket pengar så man inte behöver jobba?? Ha en fortsatt bra fredag allihop!

Av Kattis - 7 november 2008 14:14

Har varit in till stan. Handlat middag. Åkt förbi och hejjat på Madde och sånt. Handlat på roligaste affären. Attans vad det känns lyxigt med körkort!!!! Nu har jag kommit hem och har även hunnit lagt spår till Wilma och Nemo. Ganska långa. Mycket saker la jag ut också. Vi får se hur det går. Drattade ner i ett dike fyllt med vatten med. Åkte liksom i sidled i en ganska snabb hastighet. Blöt upp till knäna. Jamen va sjutton. Lite får man väl stå ut med..... idag har det visat sig att jag gått ner de fjuttiga kilon, cirkus två tre stycken, jag gått upp så nu kan jag ha mina jeans igen. Ha haaaaa!!! Skriver mer senare. Hej svejs......

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards